۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

شباهتم به احمدی نژاد، ۷ سال خانه نشینم كرد!



 
   بچه های دهه ۵۰ و ۶۰ محمود بصیری را خوب به یاد دارند، فیلم ها و سریال های طنز و ماندگار با حضور كمدین معروف آن سال ها؛ گل های داودی، زرد قناری، مادر، آرایشگاه زیبا، هتل و... از جمله فعالیت های هنرمندی است كه این روزها در یكی از خانه های میدان قزوین روز را به شب می رساند. 

شاید تا چند روز قبل كسی به روشنی نمی دانست كه او به دلیل شباهت چهره با رئیس جمهور ممنوع الكار شده و چندین سال خانه نشین شده است. بصیری رسانه ملی را تنها شایعه ساز این ماجرا می داند و می گوید گرچه آنها زیر بار این حرف نمی روند ولی مطمئن باشید كه دست صدا و سیما و ریاست جمهوری در كنار گذاشتن من در كار است، آن هم به دلیل شباهت چهره ای با رئیس جمهور! 

متن گفتگوی فردا با محمود بصیری در خصوص حال و روز این روزهای او و جزئیات رویارویی او با احمدی نژاد در جریان مراسم افطاری با هنرمندان را در ذیل می خوایند: 

* آقای بصیری از چه زمانی شباهت شما با آقای احمدی نژاد به روند فعالیت هنری و حرفه ای شما خدشه وارد كرد؟ 

از ابتدای روی كار آمدن آقای احمدی نژاد این شایعات مطرح شد. البته ابتدا در حد شایعه بود اما كمی بعد خودشان آن را با واقعیت پیوند دادند. چند تن از وكلا و عده ای هم از خارج تماس گرفتند كه فلانی ممنوع الكار شده ای! من از همه جا بی خبر بودم ولی كم كم متوجه شدم كه صحت دارد. 

* منظور شما از "خوشان" چه كسانی است؟ 

بچه های صدا و سیما. سال ۸۵ قرارداد برای "كتابفروشی هدهد" داشتم، هم آن را پخش كردند و هم تیزرهای من را از برنامه های طنز حذف كردند. 

* مگر ایرادی دارد كه چهره شما شبیه فرد خاصی باشد؟ 

دلیلشان كار طنز من بود. آقایی از آن طرف گفته بود احمدی نژاد به بصیری یك خانه ۲ طبقه و یك ماشین صفر داده و گفته تا پایان دولت من كار نكن. 

* پس از سال ۸۵ دیگر كاری به شما پیشنها نشد؟ 

دست تلویزیون بیشتر از مردم در این كار است. اگر دستش در كار نبود پس چرا تیزرها را حذف كرد؟ این اتفاق افتاد و اتفاقا من ممنون هم هستم. چون هیچ بیننده ای دیگر پیدا نمی شود كه برنامه های امروز صدا و سیما را بپسندد. 

* در این چند سال كسی از صدا و سیما با شما تماس نگرفت و یا خود شما تماسی با مسئولی نداشتید؟ 

دیدم اگر چیزی نگویم بهتر است. شما اولین نفری هستید كه از من می پرسید. چند شب پیش و در افطاری با آقای احمدی نژاد، مهدی سلوكی به رئیس جمهور گفت كه شایعه كردند به این آقا محمود بصیری ماهی ۱ میلیون و نیم حقوق می دید. 

* عكس العمل آقای احمدی نژاد چه بود؟ 

ایشون هم مونده بود در این كار. همه می دانند كه كسی به این شایعات بها نمی دهد. خود تلویزیون و ریاست جمهوری و تلویزیون های آن وری درست می كنند. این وصله ها به كسی كه كار طنز می كند خوب می چسبد. آخرش هم نتیجه ممنوع الكار شدن من بود. 

* بار اول بود كه آقای احمدی نژاد را از نزدیك می دید؟ 

بله. البته یك بار دیگر هم دعوت كرده بودند كه من نرفتم. 

* عكس العمل ایشون چه بود؟ 

آدم خوبی بود. برخورد خوبی هم داشت. خوشحال شدم كه از نزدیك ایشون رو دیدم. البته فرصت خواستم كه ۱۰ ۲۰ روز دیگر برای دیداری حضوری به آنجا بروم. 

* به شما وقت ملاقات دادند؟ 

خیلی شلوغ بود. ولی من درخواست خودم را مطرح كردم متاسفانه برخی آنجا بودند كه یك سری صحبت هایی می كردند كه به آدم بر می خورد. 

* مثلا چه صحبت هایی؟ 

ما خانه نداریم و وضع مان فلان است. مسائل مادی مطرح می كردند. آمده بودند آنجا كه این حرف ها را بگویند. ولی من حتی یك كلمه هم در این باره حرف نزدم. 

* شما چرا درباره ممنوع الكار شدنتان حرفی نزدید؟ 

چند نفر در این باره صحبت كردند و گفتند كه آقای بصیری چند سال است كار نمی كند. 

* آقای احمدی نژاد از ممنوع كار شدن شما خبر داشتند؟ 

مسلم است عزیز من، مگر می شود خبر نداشته باشد؟ امروز هركسی به من می رسد می گوید غیرممكن است ممنوع الكار شده باشی. ولی این مسئله را خود ما می فهمیم. با من قرار می گذارند، حتی سناریو را هم می خوانم اما یكمرتبه ازشون خبری نمی شود. 

* آقای بصیری! شباهت با رئیس جمهور نفعی هم برای شما داشت؟ 

در زمان انتخابات فیلم سازان من را صدا می كردند كه بیا و لباس های آقای احمدی نژاد را بپوش و كار تبلیغاتی كن اما من قبول نكردم. 

* چرا قبول نكردید؟ تبلیغات كه كار بدی نیست. 

در انتخابات دور دوم من را دعوت كردند و گفتند كه ۲ تا قرارداد با رقم های خوب است، یك فیلم سینمایی و یك فیلم كوتاه. فلانی كارگردان باشد و شما دستیار. فقط شما این لباس های محلی كه احمدی نژاد می پوشد را بپوش، گفتم ببخشید من از این كارا بلد نیستم. چون اساسا كار من نیست و تحت هیچ شرایطی از این كارها نمی كنم. 

* فكر می كنید بعد از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بار دیگر به شما پیشنهاد كار شود؟ 

برای همیشه هم ممنوع الكار شوم ازشون ممنونم. ممنوع می كنند و تازه بعد از ۷ سال سراغ من می آیند كه خوشحالی یا ناراحت! كی ناراحت باشه؟ نشستن ۷ ساله من در خانه ناراحتی ندارد. 

* چرا در این مدت خودتان را رسانه ای نكردید؟ اتفاقا استقبال هم می شد. اگر رسانه ها كوتاهی كردند خود شما جلو می رفتید. 

۴ ۵ تا شبكه خواستند بیایند اما من قبول نكردم. امیر نوری در برنامه ای گفت كه دلم برای محمود بصیری تنگ شده، اما من هیچ وقت با آنها همنشین نمی شم. یك شبكه دیگر هم می خواست برای مصاحبه بیاد و بپرسه كه چرا نیستید؟ اینها در این ۷ ۸ سال كجا بودند كه یهو بصیری یادشان افتاده؟ من اصلا از اینكه بیایند و زندگی من را نشان دهند و بگوبند كه فلانی اینجاست و این كار را می كند خوشم نمی آید. 

*شما كاری جزء بازیگری هم داشتید؟ 

نه. اینها روحیه آدم رو به هم می ریزند. 

* یك سئوال خصوصی، پس درآمد این روزهای شما از كجا تامین می شود؟ 

من نه بازنشسته ام و نه كارهای اقتصادی می كنم.
  
 
   مصاحبه : جهان نیوز (www.jahannews.com) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر