۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

حمید جبلی در دادگاه انقلاب!+عکس



در این تصاویر حمید جبلی را در قامت رییس دادگاه می بینید.
بخشی از داستان «کلاه قرمزی و بچه ننه» در دادگاه می گذرد؛ دادگاهی که در آن «کلاه قرمزی» در جایگاه متهم قرار گرفته است و حمید جبلی هم با گریمی طنازانه، ریاست دادگاه را برعهده دارد!!!
«کلاه قرمزی» در جایگاه متهم در برابر خالقش حمید جبلی!



شبکه ایران (www.inn.ir)

ازدواج امین زندگانی با بازیگر «قهوه تلخ» + عکس



به گزارش شبکه ایران بالاخره بعد از حرف و حدیثهای فراوانی که در میان اهالی مطبوعات درباره ازدواج امین زندگانی با یکی از بازیگران جوان سینما منتشر شده بود، به تازگی این بازیگر جوان سینما خبر ازدواجش با زندگانی را تایید کرد.

همسر امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی است یعنی همان بازیگری که آخرین بازی اش در سریال «ساخت ایران» محمدحسین لطیفی بود که تا پایان این هفته آخرین قسمتهای فصل اولش به شبکه خانگی عرضه می شود. عبدالرزاقی به تازگی در گفتگویی که با «تماشا» داشته خبر ازدواجش با زندگانی را تایید کرده و از قریب الوقوع بودن مراسم ازدواجشان خبر داده است. عبدالرزاقی به واسطه بازی در «قهوه تلخ» و در نقش همسر «جهانگیرشاه» هم شهرت داشته است.


شبکه ایران (www.inn.ir)

حضور نیکی کریمی در تمرینات تیم فوتبال نفت + عکس





نیکی کریمی هیچ وقت علاقه خود را به فوتبال پنهان نکرده است و او در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی همیشه برای کار های خیریه همراه وی در گروه دل شیر بود.

نیکی کریمی بازیگر سرشناس سینما در تمرین تیم نفت تهران حضور پیدا کرد و از تمرین این تیم فیلم تهیه کرد. او از ابتدا تا انتهای تمرین حضور داشت و برای پروژه ای که آغاز کرده است به فیلم برداری پرداخت.

این بازیگر قصد حضور در جلسات تمرینی دیگر تیم های لیگ برتری را هم دارد که حضور او از این پس در تمرینات تیم های مختلف می تواند خبر ساز شود. نیکی کریمی هیچ وقت علاقه خود را به فوتبال پنهان نکرده است و او در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی همیشه برای کار های خیریه همراه وی در گروه دل شیر بود و اکنون بازهم کنار فوتبال است و می خواهد پروژه ای سینمایی را با موضوع فوتبال کلید بزند.

تا به حال مستند یا فیلم قابل قبولی از سوژه فوتبال ساخته نشده است و بیشتر کسانی که در این عرصه کار کرده اند به سیاه نمایی فوتبال و بحث دستمزدهای بازیکنان و یا دلالیسم در فوتبال پرداخته اند و کمتر مستندی در مورد نکات مثبت فوتبال در جامعه ساخته شده است .
شبکه ایران (www.inn.ir)

هـشـداری دربـاره شـلـوار آقـایـان



شلوارتان بیمارتان نکند!

معمولا آقایان کمتر از خانم ها به نوع پوشش خود در منزل اهمیت می دهند و همین بی اهمیتی می تواند مشکلاتی را برای آنها به وجود بیاورد. خواندن این توصیه ها در مورد شلوارهای خانگی را به تمام آقایان پیشنهاد می دهیم...

● نخی بپوشید

بهتر است وقتی تنها با خانواده خودتان در منزل هستید و اجباری برای پوشیدن لباس های خانگی رسمی ندارید، از پوشیدن شلوارهای ورزشی پلاستیکی یا مخملی در فصل تابستان خودداری کنید. شلوارهای پلاستیکی و دارای الیاف مصنوعی در اثر تعریق به پوست پا می چسبند و شرایط مناسبی را برای ایجاد و تکثیر قارچ های پوستی فراهم می کنند. به همین دلیل هم گاهی برخی از آقایانی که از اضافه وزن رنج می برند و عادت به پوشیدن شلوارهای ورزشی پلاستیکی یا تنگ در خانه دارند، از وجود لکه های قهوه ای رنگ روی کشاله های ران خود گله دارند.

کشاله ران افرادی که شلوارها و شلوارک های تنگ و نایلونی به تن می کنند، از ابتلا به قارچ درماتوفیتوزیس در امان نخواهد بود. تعریق زیاد و تهویه نشدن مناسب سطح پوست کشاله ران در اثر پوشیدن شلوارهای تنگ به مدت طولانی در فصل های گرم سال می تواند باعث ایجاد التهاب و قرمزی هم در این ناحیه از بدن آنها شود. این قرمزی و التهاب در ناحیه کشاله ران می تواند نشان دهنده ابتلا به نوع دیگری از قارچ های پوستی باشد که اگر به موقع به آن توجه و درمان نشود به عفونت تبدیل خواهد شد. این نوع عفونت قارچی در چین های بدن (کشاله ران، زیر بغل، زیر سینه و...) افراد مبتلا به بیماری دیابت بیشتر از سایر افراد دیده می شود.
از شلوارهای نایلونی که بگذریم، می رسیم به برخی شلوارهای خانگی مخملی یا آستردار. این نوع شلوارها هم باعث بالارفتن درجه حرارت پا و بدن و تعریق بیشتر در این روزهای گرم می شوند. در نتیجه می توان پوشیدن شلوارهای نخی سبک و کمی گشاد را در منزل به آقایان پیشنهاد کرد تا هم کمتر عرق کنند و هم دچار مشکل پوستی نشوند.

● روشن بپوشید

معمولا آقایان به پوشیدن لباس های تیره علاقه دارند اما بهتر است به دو دلیل در خانه بلوز و شلوارهایی با رنگ روشن بپوشند زیرا لباس ها و شلوارهای با رنگ روشن، خیلی زود آلودگی را نشان می دهند در نتیجه از آلوده بودن آنها غافل نمی شوید و بهداشت را در موردشان بهتر رعایت می کنید.
از طرفی برخی آقایان به رنگ های به کار رفته در پوشاک حساسیت دارند و تابستان و تعریق می توانند این حساسیت را به شدت افزایش دهند بنابراین امکان قرمزی، خارش و حتی تورم در برخی از قسمت های پوست پا در اثر پوشیدن شلوارهای تیره رنگ دور از انتظار نخواهد بود. رنگ های سفید، کرم، لیمویی و آبی روشن از بهترین رنگ ها برای یک شلوار مردانه خانگی محسوب می شوند.

● تمیز بپوشید

شلوارهای خانگی در تمام طول مدت خواب تن شما هستند. به همین دلیل توصیه می شود برای پیشگیری از بو گرفتن آنها در اثر آلوده شدنشان با عرق بدن و جلوگیری از آلوده کردن سایر لباس ها، حداقل هر ۵ روز یکبار شلوارهای خانگی را با مواد شوینده ملایم بشویید و در آفتاب خشکشان کنید. شستشوی شلوارهای خانگی با ماشین لباسشویی هیچ اشکالی ندارد فقط برای جلوگیری از چروک شدن بیش ازحد شلوارهای نخی، آنها را پیش از پهن کردن، خیلی خوب بتکانید.
شلوارهای خانگی از لباس هایی هستند که با آنها به رختخواب می روید یا روی صندلی ناهارخوری و مبل می نشینید بنابراین به هیچ وجه آنها را کنار لباس های بیرون از خانه آلوده به آلودگی های محیطی قرار ندهید تا از انتقال آلودگی و عوامل حساسیت زای احتمالی به رختخواب و مبلمان منزلتان پیشگیری شود.
ترجمه:ندا احمدلو
منبع: ریدرزدایجست
روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )

اگر هرچه زودتر ازدواج نکنید به این بیماریها مبتلا می شوید



استرس های کوچک و به ظاهر بی اهمیت، بیشتر از استرس های ناگهانی و بزرگ در مرگ و میر نقش دارد و آرامش مردان بعد از ازدواج به حدی می رسد، که این فشارهای روزمره برای آنها به استرس های کشنده تبدیل نمی شود

● استرس شما را می کشد

باور می کنید که استرس روی مجرد ها ۵۰ درصد بیشتر از متاهل هاست و حتی به مرگ آنها منتهی می شود. این ادعایی است که «سینانیوز» از زبان محققان مطرح کرده است. پژوهشگران معتقدند استرس یکی از اصلی ترین عوامل کم شدن عمر است و مردان متاهل کمتر از دیگر افراد روی زمین آن را تجربه می کنند. ازدواج هم با خودش هزار و یک استرس می آورد اما پژوهشگران می گویند، با وجود تمام فشارهای ناشی از ازدواج، بازهم دردسرهای روزانه تاثیر کمتری روی روان مردان متاهل می گذارد و عمر مردها با ازدواج طولانی تر می شود. پژوهشگران این نتایج را درحالی اعلام کردند که معتقدند استرس های کوچک و به ظاهر بی اهمیت، بیشتر از استرس های ناگهانی و بزرگ در مرگ و میر نقش دارد و آرامش مردان بعد از ازدواج به حدی می رسد، که این فشارهای روزمره برای آنها به استرس های کشنده تبدیل نمی شود.

● سیگاری می شوید

شاید فکر کنید مصرف دخانیات، علاقه ای است که در خون افراد است. اما محققان می گویند، مجرد یا متاهل بودن، روی این میل هم تاثیر می گذارد.
به نوشته خبرگزاری آلمان، پژوهشگران معتقدند متاهل ها کمتر از دیگران سراغ دخانیات می روند. آنها می گویند مجرد ها رکورد دار مصرف سیگار هستند؛ تاجایی که زنان مطلقه تا ۱۴ درصد بیشتر از متاهل ها سیگاری می شوند و مردانی که بدون همسر زندگی می کنند هم تا ۱۸ درصد بیشتر احتمال دارد که به سمت سیگار کشیدن بروند. ازدواج و تشکیل خانواده، مسئولیت پذیری افراد را بیشتر می کند و باعث می شود بیشتر نگران سلامت و آینده شان باشند.

● زیر جراحی قلب می میرید

سابقه ژنتیک یا مشکلات زندگی و تغذیه نامناسب، هر کدام شان می توانند مقصر بیمار شدن قلب شما باشند. اما اگر می خواهید سلامت تان را برای چنین روز مبادایی و بعد از یک جراحی قلب تضمین کنید، ازدواج کنید. محققان می گویند، از میان میلیون ها فردی که برای جراحی قلب پایشان به بیمارستان باز می شود، متاهل ها شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. از نظر آنها، احتمال مرگ مجرد ها بعد از چنین عملی، ۳برابر بیشتر است. به گزارش تایم، متاهل ها نه تنها شانس بیشتری برای زندگی دارند بلکه زودتر هم از بستر بیماری بلند می شوند. این درحالی است که ۷۱ درصد مجرد هایی که قلبشان را عمل می کنند تا ۵ سال بعد از این جراحی با زندگی خداحافظی می کنند.

● وسواسی می شوید

اگر نمی توانید از میان گزینه های بسیاری که اطرافتان می بینید، یکی را برای ازدواج انتخاب کنید، اسم خود را مشکل پسند نگذاریدزیرا ممکن است به اختلال روانی وسواس مبتلا شده و خودتان بی خبر باشید. وسواس یکی از شایع ترین اختلالات روانی است و متخصصان معتقدند، این بیماری، مجرد ها را بیشتر از دیگران به خود درگیر می کند. دکتر مهدی کریمی، روانپزشک در گفت وگو با سینانیوز می گوید:« بسیاری از افراد مجرد که اختلال وسواس دارند قبول نمی کنند که متاهل شوند که این مورد یکی از دلایل وسواس در این افراد است.» او معتقد است شیوع این بیماری در زن ها و مردها یکسان است اما مجرد ها سهم بیشتری از آن را به خود اختصاص داده اند. به گفته این روانپزشک، ۳درصد از ایرانی ها با اختلال وسواس دست و پنجه نرم می کنند که بیشتر آنها هم کسانی هستند که هنوز ازدواج نکرده اند.

● فشار تان بالا می رود

مهم نیست که دوستان زیادی دارید یا اینکه خانواده تان از شما حمایت می کنند بلکه هیچ کدام از این عوامل نمی توانند فشار خون شما را در حالت تعادل قرار دهند. محققان دانشگاه «بریگهام یانگ» معتقدند، ازدواج کردن اصلی ترین عاملی است که می تواند فشار خون شما را کنترل کند. از نظر آنها متاهل هایی که از زندگی شان رضایت دارند، فشارخونشان ۴ درجه پایین تر از مجرد هاست. البته تنها یک ازدواج موفق است که می تواند روی این موضوع تاثیر بگذارد و متاهل هایی که از زندگی شان راضی نیستند، فشار خونشان تا این درجه پایین نمی ماند.

● آلزایمر می گیرید

درست است که تغذیه و بسیاری از عوامل دیگردر ابتلای شما به آلزایمر نقش دارند اما محققان می گویند، اگر ازدواج کنید به احتمال کمتری این بیماری به سراغتان می آید. از نظر آنها اختلالات مغزی و فکری، بیشتر سراغ مجرد ها یا کسانی می رود که یک ازدواج ناموفق داشته اند. به گزارش مهر، پژوهشگران معتقدند افرادی که متاهل و دارای فرزند هستند از نظر اجتماعی فعال تر بوده و مغز شان بیشتر از افراد مجرد به محرک ها واکنش نشان می دهد. یافته های آنها نشان می دهد کسانی که تا سنین میانسالی در کنار همسرشان زندگی می کنند، ۵۰ درصد کمتر دچار آلزایمر و اختلالات مشابه مغزی می شوند. این درصورتی است که طلاق هم می تواند احتمال زوال عقل را تا ۳ برابر بیشتر کند.
مجله سیب سبز

راهی مطمئن برای از بین بردن بوی پاها



هیچ چیز بدتر از این نیست که با ورود به جایی مجبور شوید کفشتان را دربیاورید و بعد متوجه شوید پاهایتان به شدت بو می دهد؛ بویی که تصویری نادرست از شما در ذهن دیگران می سازد، تصویر فردی شلخته و کثیف. در صورتی که شما اصلا این گونه نیستید و واقعا نمی دانید باید با این بوی نامطبوع چه کنید. اما باید بگوییم درمان زیاد هم سخت نیست و به راحتی می توانید از شر این مشکل خلاص شوید.

● همان توصیه همیشگی را فراموش نکنید

شستن لای انگشتان پا با صابون آنتی باکتریال (ضدباکتری)
خشک کردن پوست به طور کامل (می توان از سشوار استفاده کرد)، بین انگشت ها حتما باید خشک شود.

● حتما جوراب بپوشید

با پوشیدن جوراب هایی که قابلیت جذب رطوبت را دارند، مثل جوراب های نخی می توانید تاحدی بوی بد را کم کنید .
به طور مرتب جوراب ها را عوض کنید.
پوشیدن کفش های منفذدار که هوا قابل جابه جا شدن در آن باشد.
کفش ها را به مدت ۲۴ ساعت در محیط آزاد (مثل بالکن) بگذارید.
اگر کفی کفش تان درمی آید، آن را بیرون آورید و در معرض هوای آزاد قرار دهید.

● از محصولات بوبر پا استفاده کنید

مواد ضدعرق می تواند رطوبت و عرق را کاهش دهد و در نتیجه بو کم شود.
استعمال ژل بنزوئیل پراکسید ۵درصد یا ۱۰درصد ممکن است باکتری ها را کاهش دهد.
پودربچه فقط برای بچه ها نیست. در این روزهای گرم پودربچه هم می تواند به نجات پاهای شما بیاید.
کافی است پس از آنکه پاها را کاملا شسته و خشک کردید، مقداری پودر تالک (پودربچه) یا اسپری ضدقارچ به پاها و به خصوص در لابه لای انگشتان بزنید. از پودر تالک برای رفع بوی بد عرق پا در داخل کفش نیز استفاده کنید. برای این منظور پس از هر بار مراجعه به خانه و بیرون آوردن کفش هایتان، آنها را مدتی در هوای آزاد قرار دهید و سپس داخل آن کمی پودر تالک بریزید.

● محلول خانگی ضدعفونی​کننده

عرق کردن و بوی پا ممکن است با غوطه ور کردن روزانه پا در چای سیاه که شامل اسید تانیک است، کاهش یابد. روش این است که ۲ بسته چای آماده را داخل یک ظرف آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و بعد حدود ۲ لیتر آب سرد به آن اضافه کنید و پاهای خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آن غوطه ور سازید. بعضی از مردم، بعد از ۷ تا ۱۰ روز استفاده از این روش بهبود بسیار چشمگیری را گزارش داده اند. بی کربنات سدیم سطح پوست شما را قلیایی تر کرده و در نتیجه مقدار عرق را کاهش می دهد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب بریزید و هفته ای دو بار به مدت ۱۵ دقیقه پاهای خود را در این محلول قرار دهید. روش دیگر پاشیدن جوش شیرین در داخل کفش هایتان است.

● حمام سرد گرم

یکی از در دسترس ترین روش ها برای درمان بوی بد پا، قرار دادن پاها در آب داغ و سپس آب سرد است. این کار را ۳ بار انجام دهید، به این ترتیب جریان خون به طرف پاها روانه شده و از تعریق کاسته می شود. بعد از سه بار قرار دادن پا در آب داغ، در لگن آب سرد چند قطره یخ و همچنین مقداری آب لیموترش ریخته و پاهایتان را داخل این محلول قرار دهید. در پایان مقداری الکل به پاهایتان بمالید و در معرض هوا نگه دارید تا خشک شوند.افراد دیابتی و کسانی که گردش خون در بدن آنها به خوبی انجام نمی گیرد، از این روش استفاده نکنند.

● محیط رشد باکتری​ها را نامناسب کنید

اگر جوراب نپوشید، سلول های قدیمی جدا شده از پوست، در کفش شما باقی می مانند و بر اثر عمل باکتری یا قارچ روی آنها، بوی بدی در کفش شما ایجاد می شود. ولی با پوشیدن جوراب، این سلول ها در جوراب باقی می مانند و با شستن جوراب از بین می روند.باکتری های مولد بوی پا، روی پوست مرطوب خیلی بهتر و سریع تر رشد می کنند.
مجله سیب سبز

این نشانه های روانی را در کودک خود جدی بگیرید





وقتی بینی اش کمی آب ریزش دارد یا دلش درد می کند، سریع گوشی تلفن را برمی داریم و از بهترین دکتری که می شناسیم، وقت می گیریم که مبادا خطری جسم کوچکش را تهدید کند؛ ولی آیا به روان کودک مان هم همین قدر توجه می کنیم؟ اگر گوشه گیر یا مضطرب باشد، درست مثل وقتی که سرش درد می کند، به فکر دوا و درمان می افتیم؟

گاهی، روح، عواطف و احساسات کودکان هم مثل بزرگ ترها، دچار مشکل شده و او، به کسی احتیاج دارد که کمکش کند، ولی ما پدرها و مادرها، معمولا نمی دانیم که در این شرایط، باید به کجا مراجعه کنیم؛ روان شناس، مشاور یا روان پزشک؟ شما چه فکر می کنید؟ اصلا تفاوت میان این تخصص ها را می دانید؟

● از کجا شروع کنیم؟

روان شناسی، شاخه ای از علوم انسانی است که هدفش، مطالعه رفتار انسان هاست؛ یعنی همه فرآیندهای ذهنی ما را مورد مطالعه قرار می دهد و مختص رفتارهای غیرعادی یا مرضی نیست. وقتی ما، در زمینه تربیت فرزندمان، به مشکل یا سوالی برمی خوریم یا حتی در وجود او، نشانه هایی می بینیم که درک شان نمی کنیم، در قدم اول، می توانیم با مراجعه به یک مشاور، راه کارهای خوبی برای برخورد با این مساله خاص پیدا کنیم؛ اما اگر در این مرحله، مشکل فرزندمان، در این مرحله و با راه حل هایی که مشاور می دهد، حل نشود، وقت مراجعه به یک روان شناس کودک است.

● حرف بزن، نقاشی بکش، درمان شو

رفتن نزد روان شناس کودک، شبیه مراجعه به پزشک اطفال نیست؛ این جا، خبری از تخت معاینه، قرص، آزمایش خون و... نیست. روان شناسان برای کمک به فرزند شما، احتیاج به چند سرنخ دارند تا بدانند مساله، از کجا و چه طور آغاز شده است و برای این کار، از روش سوال و جواب، نقاشی، طرح کردن معماهای ساده، بازی با کودک و... استفاده می کنند.
اگر فرزند شما، خجالتی است یا در مهدکودک و مدرسه، ارتباط خوبی با بچه های دیگر برقرار نمی کند، اگر ناخن می جود یا همیشه نگران و مضطرب است، یک روان شناس، به خوبی می تواند با او ارتباط برقرار کرده و به احساساتش پی می برد.

● وقتی سیستم بدنی، به هم می خورد

مراجعه به روان شناس می تواند خیال ما را درباره این که فرزندمان، دچار یک بیماری جدی شده، راحت کند، اما گاهی هم نتیجه بررسی های روان شناسان، حاکی از وجود نوعی اختلال در مغز، مثل اختلالات هورمونی است. این جاست که یک روان پزشک می تواند به او کمک کند و برای این کار، از روش های مختلف دارویی و غیردارویی کمک می گیرد. به طور معمول، ما، وقتی کودک را نزد روان پزشک می بریم که تمام مراحل، از روان شناس و مشاور را گذرانده باشیم.

● این نشانه ها را جدی بگیرید

۱. شب ادراری یا تخلیه بی اراده ادرار که معمولا از سه تا چهار سالگی شروع می شود، یکی از شایع ترین نشانه های مشکلات هیجانی بچه ها در دوران کودکی است.
۲. مکیدن شست: این رفتار، معمولا قبل از سه سالگی شروع می شود و علت آن، به طور معمول، رویارویی با فشار روانی مشکلات هیجانی و اضطراب است.
۳. جویدن ناخن: این واکنش، در همه گروه های سنی اتفاق می افتد، ولی به طور معمول، از پنج سالگی شروع می شود و بیش تر، زمانی اتفاق می افتد که کودک، فشار روحی یا اضطراب یا عصبانیت داشته باشد.
۴. ترس از جدایی: معمولا از دو تا ۲/۵ سالگی شروع می شود و ریشه آن، در مواقعی است که کودک، احساس ناامنی داشته باشد.
۵. حسادت: به طور معمول، حسادت در کودکان، از سن ۲/۵سالگی شروع می شود که برای یک کودک، بسیار آزاردهنده تر از بزرگسالان است و بیش تر این کودکان، چون به مادر و پدر خود، وابسته ترند، به همین دلیل، علاقه چندانی به افراد بیرون از حلقه خانواده ندارند.
مجله شهرزاد

ستاره هایی که زیبایی خودشان را مدیون جراحان هستند



اینکه بخواهیم بگوییم در دنیای هنرمندان و به خصوص بازیگران سینمای تجاری چقدر جراحی های زیبایی رواج دارد چیز چندان جدیدی نیست ولی اینکه چه کسی چه عمل هایی انجام داده می تواند جالب باشد

● چندبار بینی اش را عمل کرد
کامرون

کامرون دیاز، سال ۲۰۰۷ بینی اش را عمل کرد و هرگز هم این موضوع را انکار نکرد ولی همیشه تاکید داشت، دلایل او برای انجام این امر مشکلات تنفسی بوده که بعد از سانحه ای در دریا برای بینی او ایجاد شده است. بعد از عمل تیغه بینی او باریک تر و اندازه سوراخ های بینی کوچک تر شد و در نتیجه در نهایت بینی او کوچک تر و باریک تر به نظر می رسد، البته بینی او کمی مصنوعی شده است. او دوبار بینی اش را عمل کرده که در باردوم بینی اش خیلی کوچک تر شد.

● جراحی، سکوی پرتاب شد
تام کروز

تام کروز وقتی خیلی جوان بود بینی اش را عمل کرد و این جراحی باعث شد که او در حرفه اش جهش بزرگی داشته باشد و نقشی خوب را در فیلم Top Gun به دست بیاورد، قبل از این عمل، بینی او خیلی بزرگ بود. البته او به دنبال یک بینی کوچک یا فانتزی هم نبود تا همچنان چهره مردانه خود را حفظ کند. بعد از عمل تیغه باریک تر و سر بینی او کوچک تر شد البته باید گفت با توجه به عکس های دوران نوجوانی اش جراحی های زیبایی ای را نیز روی دندان هایش انجام داده است.

● از همه کمتر عمل زیبایی کرده است
کیت وینسلت

کیت وینسلت قبل از بازی در فیلم تایتانیک هنوز بینی اش را عمل نکرده بود و به دلیل همین فیلم با عمل کمی بینی اش را کوچک کرد نه خیلی زیاد. در واقع او جزو معدود بازیگرانی است که تنها یک عمل بزرگ داشته و آن هم رینوپلاستی. البته این اواخر تزریق بوتاکس نیز داشته است.

● یک عمل زیبایی موفق
ناتالی پورتمن

شاید بتوان به جرات گفت یکی از عمل های موفق بینی را ناتالی پورتمن انجام داده است. جراحان پلاستیک توانسته اند برای او بینی کاملا طبیعی و خوش فرمی بسازند تا جایی که فقط نوک بینی او کمی کوچک تر شده است.

● موافقان و مخالفان زیادی دارد
نیکول کیدمن

نیکول کیدمن به لطف ۲ عمل جراحی بینی که روی صورت خود انجام داد، موفقیت زیادی کسب کرد. جراحی پلاستیک صرفا به زیبایی های طبیعی چهره او افزود. او در طول سال های گذشته عمل جراحی بینی داشته و برای همین نوک بینی اش نسبت به گذشته تیزتر، کوتاه تر و پره های بینی او هم کوچک تر شده اند اما بعضی می گویند جراحی های زیبایی او ملاحت صورتش را گرفته است به خصوص وقتی لب هایش را با ژل و چربی برجسته کرد.

● ۵۲ جراحی پلاستیک برای یک نفر!
سیدنی جکسون

سیدنی جکسون، بیشترین تعداد جراحی های زیبایی که در تاریخ روی یک نفر صورت گرفته را انجام داده است. او تاکنون ۵۲ عمل جراحی پلاستیک و زیبایی انجام داده که از جمله آنها یک جراحی بسیار طولانی مدت، سخت و به نوعی عجیب بوده که در آن فک و گونه های او تغییرات کلی یافته است. خود جکسون درباره سخت ترین عمل جراحی اش می گوید: «این عمل برداشتن فک و گونه ها واقعا سخت بود. در واقع آنها استخوان فک پایین و گونه های دوطرف من را بریدند و از جای آن خارج کردند و سپس دوباره با تغییر جا آن را به بقیه اعضای صورتم وصل کردند، خب، طبیعی است که چنین جراحی ای خیلی خاص باشد و بسیار هم دردناک. تا روزها و ماه ها پس از این جراحی نمی توانستم حتی با انگشت صورتم را لمس کنم. حالا فک من با پین های خیلی کوچک به هم وصل است.»
مجله سیب سبز

راهنمای خرید عطرهای جدید در بازار


فراموش نکنید عطری که به خود می زنید می تواند بیانگر شخصیت شما باشد؛ یک ویژگی منحصر به فرد برای شما
همه انسان ها در ذهنشان گنجینه ای از رایحه های منحصر به فردی دارند که با گذشت زمان در ذهن آنهاثبت شده است. تا حالا بو کردن رایحه عطری، شما را به دوران خاصی نبرده است یا به یاد شخصی نیفتادید؟ هر رایحه شناسنامه مخصوص خود را دارد که می تواند تداعی کننده مجموعه ای از خاطرات گذشته باشد، حتی ممکن است در دوره ای که ناراحت یا بیمار بودید، استشمام رایحه ای باعث شود ناخودآگاه از بوی عطر خوشتان نیاید و خاطره خوشی نداشته باشید و با بوکردن دوباره آن عطر یا رایحه مشابه آن ذهنتان مغشوش شود. انتخاب عطر و استفاده مناسب از آن نیازمند دقت فراوان است تا اشتباها رایحه ای که متناسب با ویژگی درونی و شخصیتی تان نباشد را استفاده نکنید. هنگام خرید عطر جنس پوست تان راهم درنظر بگیرید. جنس پوست افراد با یکدیگر متفاوت است که این تفاوت به میزان چربی و رنگ پوست بستگی دارد. همین امر سبب شده یک رایحه روی پوست های مختلف یک بو را ندهد و برای پوست های مختلف عطرهای متفاوتی طراحی شده اند مثلا افرادی که رنگ پوست روشن دارند استفاده از عطرهایی که رایحه گل ها در آنها به کار رفته توصیه می شود که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

● ویژه خانم ها

▪ بوی خوش مرکبات
Chloé s L Eau de Chloé

ردپایی از رایحه شکوفه پرتقال، ترنج و لیمو در کنار عصاره خیار، نعناع هندی، گل زنبق، یاس و گلاب که بویی دلنشین و تابستانی دارد که از جدیدترین رایحه های ۲۰۱۲ به حساب می آید. رایحه پیچیده و متغیر این عطر برای مناسبت های مختلف پیشنهاد می شود.

▪ مثل تمشک وحشی
Jeanne lanvin couture

یک ترکیب پیچیده و مناسب که نمونه جدیدتری از Jeanne lanvin است و در اوایل آوریل ۲۰۱۲ با شیشه بنفش رنگ و شکیل روانه بازار شده. بویی آمیخته از رایحه های میوه ای و گلی که برای مناسبت های رسمی پیشنهاد می شود. تمشک، گل صد تومنی، گل مگنولیا، گل بنفشه و شاتوت که در سه سایز ۵۰،۳۰ و ۱۰۰میلی لیترتولید شده است.

▪ مخلوط میوه و گل
Marc Jacobs Daisy

اگر از طرفداران رایحه های قبلی عطر «دیزی» هستید خبردار باشید این بار هم نمونه جدید این عطر آمده تا دل دوستدارانش را ببرد! عطر جدید زنانه «دیزی» دارای رایحه مخلوط میوه ای و گلی است که شیشه زیبا و جالب این عطر هم ترکیبی از طرح گل های سفید، صورتی و زرد است. گریپ فروت، تمشک، گل آفتابگردان، زیره، شکوفه پرتقال و شکوفه سیب در شیشه ای شیک و متفاوت از جدیدترین رایحه های ۲۰۱۲ با بویی دلنشین است که برای مناسبت های نیمه رسمی پیشنهاد می شود.

● ویزه آقایان

▪ برای مردان جوان
L’Eau d’Issey Pour Homme Sport

رایحه ای اسپرت و خنک با ردپایی از بوی چوب از ترکیب گریپ فروت، شکوفه نارنج، شکوفه لیمو و چوب سدرکه در مارس ۲۰۱۲ برای آقایان علاقه مند به رایحه های مدرن و اسپرت روانه بازار شده است. اگر گرمای تابستان کلافه تان کرده نگران نباشید، کافی است یک پیس از رایحه این ادکلن را بزنید تا روح و ذهنتان زنده شود. این ادکلن نماد بزرگداشت بازی های المپیک سال ۲۰۱۲ برای دوستداران ورزش است که پیشنهاد می شود در طول روز از آن استفاده کنید. این عطر در دو سایز ۵۰ و۱۰۰ میلی لیتر تولید شده است.

▪ برای المپیکی​ها
The One Sport
Dolce&Gabbana for men

یکی از مشخصه های اصلی رایحه های قبلی Dolce&Gabbana ماندگاری طولانی مدت​اش است. این بار باز هم برند «دولچه گابانا» با رایحه ای ورزشی و اسپرت برگ برنده ای برای علاقه مندان به ورزش رو کرده تا در روزهای گرم المپیک حرفی برای گفتن داشته باشد. با اینکه بسته بندی و شیشه این عطر نسبت به نمونه های قبلی ساده تر و ورزشی انتخاب شده اما مثل مدل های قبلی لوکس و شیک است؛ ترکیب نعناع هندی، رزماری، شکوفه پرتقال، مشک، چوب صندل بویی اسپرت و چوبی برای آقایان در سه سایز ۵۰،۳۰ و ۱۰۰ میل تولید کرده که بهتر است این رایحه اسپرت را در طول روز استفاده کنید.

▪ حالتان را خوب می کند
Jo Malone by Rose Water & Vanilla

یکی از جدیدترین عطرهای سال ۲۰۱۲ با بویی میوه ای و گلی که با عصاره گل های رز، میخک، یاس، بادام سوخته، آلوچه و شکوفه پرتقال بویی خاص و مناسب دارد و برای مناسبت های نیمه رسمی انتخاب مناسبی است. اگر احساس نارضایتی دارید و مدام کلافه هستید، بوی بادام تلخ می تواند حس سرحالی و پراز انر ژی بودن را در شما تقویت کند تا احساس اعتمادبه نفس تان بالا برود.

● ۳قانون طلایی عطرها را فراموش نکنید

▪ برای خانم های باردار

اگر باردار هستید، می توانید برای جلوگیری از حساسیت های دوران بارداری از رایحه هایی استفاده کنید که در ساخت آنها از روغن های طبیعی که بوی ملایمی دارند استفاده شده است. فراموش نکنید اگر از رایحه های تند عطر و ادکلن دیگران احساس ناخوشایندی کردید، می توانید با بو کردن میوه هایی مانند سیب، لیمو یا خیار احساس بهتری داشته باشید.

▪ برای سیگاری ها

باید بدانید چیزی بهتر از ترک کردن سیگار وجود ندارد اما اگر این کار را هنوز نکرده اید، برای اینکه اطرافیانتان از بوی دود سیگار شما اذیت نشوند، بهتر است در تابستان و زمستان سراغ رایحه هایی با بوی چوب بروید تا در حین صحبت کردن، دیگران از بوی سیگار شما اذیت نشوند.

▪ برای زوج ها

تا حالا این اتفاق برایتان افتاده است که همسرتان از بوی عطری که استفاده می کنید سردرد بگیرد یا اصلا از آن خوشش نیاید؟ برای اینکه این اتفاق نیفتد، بهتر است برای خرید عطر همراه همسرتان بروید تا هزینه ای که می کنید هدر نرود و رایحه عطرتان مورد پسند او هم باشد.
مجله زندگی ایده آل

با ۱۰ روش ارزان همسرتان را خوشحال کنید



بدانید زمانی که همسرتان از سر درد شکایت می کند، چاره سر درد او قرص مسکن نیست، بلکه یک لبخند است.

۱. هر روز از همسر خود سوال کنید که چه کاری می توانید برایش انجام دهید.

۲. وقتی از شما خطایی سر می زند اظهار تاسف کنید. وقتی هم که تقصیر از شما نیست باز هم اظهار تاسف کنید!

۳. وقتی اوضاع قمر در عقرب است، لبخند را فراموش نکنید. اگر بخندید دنیا هم با شما می خندد و اگر گریه کنید یقین بدانید که دنیا شما را تنها خواهد گذاشت.

۴. از تلاش های همسرتان تشکر کنید و ببینید این تشکر تا چه حد موثر واقع می شود.

۵. به این فکر کنید که همسر شما زن خیلی خوبی است، مادری بسیار خوب، عروسی بهتر از دیگر عروس ها و اگر به این طرز فکر ادامه دهید، او همین طور خواهد شد.

۶. خسیس نباشید و در ستایش همسر خود دست و دلباز باشید. اما به یاد داشته باشید که در هیچ موردی مبالغه نکنید. باید همسرتان استحقاق تعریف و تمجیدی را که شما می کنید، داشته باشد وگرنه ممکن است نتیجه خوبی ندهد.

۷. همسر خود را تشویق کنید و کمک کنید تا استعدادهای پنهانی او شکوفا شود.

۸. به جای هدایای گرانبها، وقت خود را در اختیار همسرتان قرار دهید. نشان دهید که به او توجه دارید، حتی پس از یک روز کار سخت! برای او هدیه ای ببرید حتی یک شاخه گل به این ترتیب او خوش اخلاق می ماند.

۹. بدانید زمانی که همسرتان از سر درد شکایت می کند، چاره سر درد او قرص مسکن نیست، بلکه یک لبخند است.

۱۰. هرگز با همسرتان نجنگید، چون امکان ندارد در جنگ برنده شوید. در عوض از قلم برای نوشتن آن چه در ذهن دارید استفاده کنید. بعد آن را به همراه شاخه ای گل تحویل او بدهید.

توصیه های دکتر شریعتی برای موفقیت در زندگی



مردم اغلب بی انصاف, بی منطق و خود محورند,ولی آنان را ببخش .

اگر مهربان باشی تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند,ولی مهربان باش

اگر موفق باشی دوستان دروغین ودشمنان حقیقی خواهی یافت,ولی موفق باش.

اگر شریف ودرستکار باشی فریبت می دهند,ولی شریف و درستکار باش .

آنچه را در طول سالیان سال بنا نهاده ای شاید یک شبه ویران کنند,ولی سازنده باش .

اگر به شادمانی و آرامش دست یابی حسادت می کنند,ولی شادمان باش .

نیکی های درونت را فراموش می کنند.ولی نیکوکار باش .

بهترین های خود را به دنیا ببخش حتی اگر هیچ گاه کافی نباشد.

و در نهایت می بینی هر آنچه هست همواره میان "تو و خداوند" است نه میان تو و مردم


دکتر علی شریعتی

۱۰ شغل پر درآمد دنیا



بیشتر مردم دلشان می خواهد که درست پس از اتمام تحصیلات شان یا حتی حین تحصیل، شغلی با حقوق و مزایای عالی داشته باشند. بسیاری از افراد به جای اینکه سالیان دراز کار کنند تا به موقعیت شغلی بهتر و حقوق بالاتر دست یابند، ترجیح می دهند به دنبال گرفتن مدارکی بروند که آنها را به درآمد بالا، آن هم درست از زمان آغاز کار، برساند. در اینجا چند نمونه از مشاغلی که در بیشتر کشورهای دنیا در مقایسه با مشاغل دیگر از ابتدا حقوق خوبی داشته و حوزه های شغلی که معمولا بیشترین درآمد را دارند، عنوان می کنیم.

● مهندسی سخت افزار کامپیوتر

آنها سخت افزارهای کامپیوتر یا همان قطعات را بررسی، آزمایش، طراحی و مدیریت می کنند. آنها برای موفقیت بیشتر مجبورند با توجه به تغییرات سریعی که در جهت گسترش این حوزه اتفاق می افتد، اطلاعات و مطالعات خود را مطابق با دانش روز نگه دارند.

● مهندسی نفت و پتروشیمی

آنها گازهای طبیعی و نفت خام را از زمین استخراج می کنند. مهندسان این رشته پس زمینه ای در رشته های ریاضی، ژئوفیزیک، زمین شناسی و روش های فنی استخراج دارند و در شرکت های نفت و گاز یا شرکت های خصوصی وابسته مشغول به کار می شوند.

● مهندسی برق

گستره کاری که این مهندسان انجام می دهند زیاد است و آنها می توانند در زمینه دامنه وسیعی از تولیدات مانند روبات ها، ماشین ها، سیستم های کابل کشی مربوط به ساختمان یا تجهیزات پزشکی فعالیت کنند.

● برنامه نویسی کامپیوتر

برنامه نویسان کامپیوتر برنامه های مورد نیاز سیستم های کامپیوتری را می نویسند و به روزرسانی یا اصلاح می کنند. با توجه به گسترش کاربرد کامپیوتر در جهان این شغل زمینه فعالیت زیادی دارد.

● کارگزاری بورس

این افراد سواد حرفه ای در زمینه بورس و انواع سهام دارند و کار اصلی آنها خرید و فروش سهام و فعالیت در بازار بورس است.

● اقتصاددانان

این افراد معمولا مدرک دکترا در یکی از گرایش های علم اقتصاد دارند و در مورد توزیع منابع برای تولید کالا و خدمات مطالعه می کنند. آنها همچنین وضعیت مسائل مالی و اجتماعی که بر تجارت جهانی اثر می گذارد را پیش بینی و تجزیه و تحلیل می کنند.

● خدمات درمانی خانگی

این افراد فارغ التحصیلان رشته های بهداشت و درمان هستند و با مجوزهای مخصوص، مراکز خدمات درمانی در خانه راه می اندازند تا فعالیت های درمانی برای بیماران و سالمندان را در خانه هایشان انجام دهند.

● مدیران تحلیلگر

این یکی از مشاغل نسبتا جدید است که فارغ التحصیلان رشته «MBA» برعهده می گیرند. آنها مطالعه و تحقیق می کنند و برای مشاغل و تجارت ها، طرح های استراتژیک می سازند. مسئولیت این مدیران حل مشکلات و ارائه توصیه های لازم به مدیران است.

● مدیر امنیت شبکه

چنین فردی داده ها را با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، جمع آوری، ذخیره سازی و سازمان دهی می کند. مهندس نرم افزاری که با عنوان مدیر امنیت شبکه مشغول کار می شود احتیاجات کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و پایگاه داده ای ایجاد می کند که از نظر امنیت و یکپارچگی بی نقص باشد.

● مهندسی معماری و شهرسازی

این افراد پروژه های شهری مثل فضاهای سبز را برای ایجاد هماهنگی و هارمونی در شهر طراحی می کنند و در کل معماران فضای شهری هستند.

ببخشید تا زندگی کنید



برای کسی که از کینه و عصبانیت مثل دیگ روی آتش می جوشد، حرف زدن از بخشش و گذشت مثل سرریز کردن یک ملاقه روغن داغ روی سرش است؛ غافل از این که این همه قل قل کردن و بالا و پایین پریدن نه به درد می خورد، نه گرهی باز می کند. بتازگی پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا هم با ما هم عقیده شده اند.

آنها یک جامعه آماری ۲۰۰ نفره را که همه دل پری از دوستانشان داشته اند و مدام با خاطرات بد مربوط به آنها زندگی می کنند انتخاب کرده اند و از آنها خواسته اند تا به دو گروه تقسیم شوند و گروه اول همچنان به خاطرات بد گذشته فکر کند و گروه دوم به آشتی و برقراری صلح.

این ۲۰۰ نفر طبق خواسته محققان عمل کردند در حالی که نمی دانستند پژوهشگران مشغول اندازه گیری ضربان قلب و فشار خون شان هستند و نتایج جالب توجهی را ثبت می کنند.

دکتر بریتا لارسن سرپرست این پژوهشگران می گوید او و همکارانش در آزمایشگاه به وضوح دیده اند که وقتی آدم ها به خاطرات تلخ گذشته که مملو از کینه و احساس منفی است، فکر می کنند، چطور فشار خونشان اوج می گیرد.

معنی حرف های دکتر لارسن به زبان ساده این است وقتی ما قلبمان را پر از کینه و خصومت می کنیم فشار خونمان بالا می رود و وقتی فشار خون بالا برود، اولین جایی که آسیب می بیند قلب است؛ برای همین است که او و همکارانش به همه مردم جهان توصیه می کنند که اگر می خواهید قلبی سالم داشته باشید، خطاهای دیگران را ببخشید و از گناه آنها درگذرید.

حالا شاید عده ای که خودشان را کینه شتری می دانند، بخواهند در مقابل این یافته علمی مقاومت کنند و مثل مرغی که یک پا دارد، پا در یک کفش کنند و تا خون طرف مقابل را نریزند و آبرویش را بر باد ندهند، دست بردار نباشند.

البته این گروه در انتخاب این روش آزادند اما باید بدانند که این قلب ظریف و شکننده خودشان است که زیر بار این همه کینه خم می شود و تاب نمی آورد ولی بد نیست وقتی برای بد بودن و بد دیدن، همه راه ها را امتحان می کنیم یک بار هم تا ته خوب بودن برویم و بدانیم آنها که خیر دنیا را در گذاشتن و گذشتن می بینند چه حسی دارند؛ آنگاه شاید ما هم هم قبیله کسانی بشویم که باور کرده اند مهربانی و لبخند زدن، ارزان ترین راهی است که می شود با آن نگاه ها را وسعت داد.

مریم خباز

اخلاقیات را در ازدواج سرسری نگیرید!


ازدواج چیزی نیست که سرتان را پایین بیندازید و به راحتی انتخاب کنید و خوشحال باشید که آخیش! انتخابم را کردم و سرو سامان گرفتم. نخیر آقا! چشم و گوش تان را باز کنید. به خیلی چیزها باید دقت کنید! برای انتخاب همسر آینده تان باید چند تا چشم، چند تا گوش و چند تا دهان و زبان داشته باشید. از چند منظر انتخاب تان را نگاه کنید، با تمام توجه حرف هایی را که زده می شود، بشنوید. تا می توانید سوال کنید و حرف بزنید و تمام استفاده تان را از زبان تان بکنید. باید تمام عقل تان را بریزید توی گود تا بهترین انتخاب را داشته باشید!

حالا برویم سر اصل مطلب و حرف درست و حسابی! شما چقدر آدم با اخلاقیاتی هستید؟ به خودتان چه نمره ای می دهید؟ اول جواب این سوال را بدهید بعد بگویید که چقدر اخلاقی فرد مقابل برای تان مهم است؟ بزرگان دین هم گفته اند که آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند. پس با خودت روراست باش و ببین تا به حال چقدر از ارزش های اخلاقی را رعایت کرده ای؟! آیا توی زندگیت آدم صادقی هستی یا به راحتی آب خوردن دروغ از زبانت سرازیر می شود؟! چقدر آدم امانتداری هستی؟تا به حال خیانت کرده ای؟! آدم متعهدی هستی یا بی قیدی؟ آدمی هستی که حتی پای رفاقت های ساده ات تعهد داری و خودت را در قبال دوستت مسئول می دانی یا به راحتی می توانی زیر تعهد و رفاقت و دوستی ات بزنی و حرمت دوستی را بشکنی؟ چقدر مهربانی؟ 

چقدر آدم ها با تو راحت هستند و صمیمیت تو آن ها را از تو نمی راند؟ چقدر می توانی نسبت به دوست داشتنی هایت گذشت داشته باشی؟ آدم خوش بینی هستی و حسن ظن داری و امیدواری یا هر اتفاقی که بیفتد اولین چیزی که به چشمت می آید منفی ترین زاویه ای است که وجود دارد. ارزش های اخلاقی خیلی بیشتر از این هاست ولی این هایی که در این متن آورده شد، حداقل چیزهایی است که یک آدم بالغ و عاقل و مسلمان باید داشته باشد.

تمام این ویژگی ها را در فرد مقابل تان جست وجو کنید. از او سوال بپرسید. رفتارش را زیر نظر داشته باشید. مصداق های هر ارزش را پیدا کنید و در شخصیتش جست وجو کنید. با نمی دانم و بی خیال و سخت نگیر بابا! کار درست نمی شود، مگر این که خدا خیلی به شما لطف کند. اگر نمی دانید حتما با آدم های با تجربه مشورت کنید و یا از کارگاه های شناختی قبل ازدواج استفاده کنید. خلاصه هر کاری که از دست تان بر می آید انجام دهید تا انتخاب خوبی داشته باشید. باور کنید صداقت، امانتداری، مهربانی و گذشت چیزهایی نیست که بدون اینها، بتوانی یک زندگی آرام و امن و شاد پیدا کنی! نهایتش این است که آخر این جست وجوگری ها شاید خودت به مکارم اخلاق رسیدی... خدا را چه دیدی؟!


نویسنده: حمیده زمانی

به ۳دلـیـل پـای آقـایـان بـو مـی دهـد!


از ماندن طولانی مدت پا در کفش تا بی توجهی به بهداشت کفش ها
یکی از سوال هایی که همواره مطرح می شود، این است که چرا پای آقایان بیشتر از پای خانم ها بو می گیرد و این بو در فصل تابستان شدیدتر و غیرقابل تحمل تر می شود...
خواندن این مطلب می تواند دلایل این موضوع را برایتان روشن کند و راه های کنار آمدن یا برطرف کردن بوی ناخوشایند پا را هم به شما نشان دهد.

● دلیل اول

ماندن طولانی مدت پا در کفش
اولین و مهم ترین دلیل بوگرفتن پای آقایان این است که پای آنها مدت زمان بیشتری در طول شبانه روز داخل کفش می ماند. وقتی پا برای مدت طولانی داخل کفش ها محبوس شود، فضای مناسب برای تعریق و رشد باکتری هایی که عامل ایجاد بوی بد پا می شوند، در محیط مرطوب کفش به وجود می آید. معمولا کفش آقایان از کفش خانم ها پوشیده تر است و پای آنها بیشتر در معرض تعریق و بوگرفتن قرار می گیرد. معمولا کفش خانم ها فضای بیشتری برای تبادل هوا دارد و همین امر باعث می شود که پایشان کمتر بو بگیرد. ضمن اینکه خانم ها مدت کوتاه تری در طول روز خارج از منزل هستند.
چاره چیست؟ اگر می توانید، به محض رسیدن به محل کار کفش خود را دربیاورید و به جای آن یک صندل طبی راحت بپوشید. اگر هم امکان این کار برایتان وجود ندارد، حداقل ۳ تا ۴ مرتبه در طول روز پای خود را چند دقیقه از کفش ها خارج کنید و اجازه دهید تا پا و داخل کفش هایتان کمی هوا بخورند. با این کار زمینه تعریق زیاد، ایجاد رطوبت و باکتری در کفش هایتان فراهم نمی شود. چاره دیگر این است که در فصل تابستان کفش هایی که روزنه های ریز و درشتی برای تبادل هوا روی آنها تعبیه شده است، بپوشید تا با مشکل بو گرفتن پاهایتان مواجه نشوید. ضمن اینکه شستن پاها بلافاصله پس از رسیدن به منزل می تواند از ماندگاری بوی بد در پاها پیشگیری کند.

● دلیل دوم

بو گرفتن ژنتیکی پا
برخی از افراد به طور ژنتیکی با مشکل تعریق بیش از اندازه کف دست و پا مواجه هستند. اگر این افراد در شرایط استرس زا قرار بگیرند یا به بیماری های تیرویید مبتلا باشند، تعریق کف دست و پایشان آنقدر زیاد می شود که باید مسایل مطرح شده را بیشتر از سایر افراد رعایت کنند تا پاهایشان بو نگیرد.
چاره چیست؟ از آنجا که ممکن است پای این افراد در طول روز به شدت عرق کند و کفش آنها کاملا خیس شود، به آنها توصیه می کنیم یا چند بار در طول روز پاهای خود را از کفش خارج کنند یا اگر می توانند در محل کار صندل های مناسب و روباز به جای کفش بپوشند.

● دلیل سوم

توجه نداشتن به بهداشت کفش ها
متاسفانه یکی دیگر از دلایل بو گرفتن پای مردها، توجه نداشتن آنها به بهداشت پا و کفش هایشان است. معمولا کمتر مردی پیدا می شود که مانند خانم ها حداقل ماهی یا دوماهی یک مرتبه داخل و خارج کفش خود را کاملا بشوید. باید این را هم بدانید که رعایت نکردن بهداشت در ناحیه زیر بغل و کشاله ران آقایان هم می تواند آلودگی های باکتریایی و ابتلا به بوی ناخوشایند را در این نواحی به همراه داشته باشد. به طور کلی، تعریق از موثرترین عوامل ایجاد آلودگی های باکتریایی و بوی بد پاست.
چاره چیست؟ حداقل هر ۳۵ تا ۴۰ روز یک مرتبه کفش خود را با آب و مواد شوینده مناسب بشویید. حتما اگر قرار است تمام روز پاهایتان داخل کفش بماند، یک جوراب اضافه داخل کیفتان بگذارید و در میانه روز جوراب های مرطوب و آلوده خود را با جوراب های خشک و تمیزتان عوض کنید.
دکتر بهروز باریک بین
متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )



۱۰ باور غلط درباره شیر


شیر و محصولات لبنی در طول تاریخ همیشه جزء خوراکی های لازم و ضروری برای حفظ سلامت آدمی به​شمار آمده اند. شیر تنها یک نوشیدنی نیست بلکه می توان آن را به عنوان یک غذای کامل هم درنظر گرفت. با این حال برخی اوقات از گوشه و کنار اخبار و شایعه هایی را می شنویم که ما را در مصرف این نوشیدنی گوارا و سایر لبنیات دچار تردید می کند. این باورها قرن هاست که در میان مردم رواج پیدا کرده اند اما بیشتر آنها ریشه علمی ندارند. در این مطلب به۱۰ مورد از آنها اشاره می کنیم و می بینیم درست هستند یا نه.
● افسانه شماره یک: اگر به لاکتوز حساسیت دارید نباید لبنیات مصرف کنید
افراد حساس به لاکتوز نگران نباشند
تحمل نکردن لاکتوز در واقع به معنای ناتوانایی بدن در سوخت و ساز و هضم لاکتوز یا همان قند شیر است. اما این دلیل نمی شود که افراد حساس به لاکتوز از هیچ محصول لبنی استفاده نکنند! پنیر موتزارلا، چدار، پنیر سوئیسی و پنیر کهنه تقریبا بدون لاکتوز هستند. علاوه بر این، می توان از ماست نیز استفاده کرد، زیرا ماست باکتری های زنده ای دارد که به سوخت و ساز لاکتوز کمک می کند. اگر بدنتان به هیچ وجه قابلیت تحمل لاکتوز را ندارد، می توانید از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید یا قبل از مصرف شیر چند قطره آنزیم لاکتوز به آن اضافه کنید که این آنزیم در بعضی داروخانه ها قابل دسترسی است.
● افسانه شماره ۲: خوردن شیر قبل از خواب به رفع کم خوابی کمک می کند
برای آنکه خوب بخوابید
شیر اسیدآمینه تریپتوفان دارد. تریپتوفان در بدن تبدیل به سروتونین می شود. سروتونین یک ناقل عصبی است که باعث ایجاد حالت خواب آلودگی می شود. با این حال هنوز تحقیقات کافی درمورد تاثیر واقعی شیر بر خواب شبانه انجام نشده است. مسلم است که نوشیدن یک لیوان شیرگرم قبل از خواب راه مناسبی برای تامین یک وعده از نیاز روزانه بدن به لبنیات است و از طرف دیگر طعم و گرمای آن به آرامش ذهن و بدن کمک می کند، پس بهتر است آن را امتحان کنید.
● افسانه شماره ۳: لبنیات چاق کننده است
اگر می خواهید چاق نشوید
تحقیقات نشان داده اند، مصرف محصولات لبنی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند. محققان معتقدند، این خاصیت به دلیل وجود کلسیم در شیر ایجاد می شود. علاوه بر این، پروتئین موجود در شیر اشتها را کاهش می دهد و در نتیجه باعث می شود، فرد احساس سیری کند و هر چه فرد بیشتر احساس سیری کند کمتر غذا می خورد. در نتیجه دچار اضافه وزن نخواهد شد.
● افسانه شماره ۴: پاستوریزه کردن شیر باعث از بین رفتن ویتامین ها و مواد معدنی آن می شود
فقط پاستوریزه
شیر پاستوریزه سرشار از ۱۶ نوع ماده مغذی از جمله کلسیم و ویتامین D است. پاستوریزه کردن تاثیر چشمگیری بر مواد مغذی شیر نمی گذارد بلکه تنها با استفاده از گرما باکتری های مضر موجود در شیر را از بین می برد. این عمل در واقع شیر را به یک نوشیدنی بی خطر تبدیل می کند.
● افسانه شماره ۵: نوشیدن شیر باعث ایجاد سنگ کلیه می شود
دشمن سنگ کلیه
مصرف مایعات و کلسیم به اندازه کافی در طول روز می تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند. در واقع مصرف حداقل ۲ وعده شیر وخوراکی های سرشار از کلسیم در روز خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش نمی دهد، بلکه این احتمال را تا حد زیادی کاهش می دهد. باید توجه کرد با اینکه دریافت کلسیم از طریق مواد غذایی می تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند اما مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین D می تواند خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش دهد، بنابراین بهتر است که کلسیم مورد نیاز خود را از مواد غذایی مانند شیر دریافت کنید.
● افسانه شماره ۶: شیر ارگانیک مغذی تر از شیر معمولی است
ارگانیک یا غیرارگانیک، شیر بخورید
شیر ارگانیک و غیرارگانیک هردو به یک اندازه مواد مغذی مانند کلسیم، ریبوفلاوین و منیزیم دارد. شیر ارگانیک به شیری گفته می شود که گاو شیرده آن به هیچ عنوان از علف یا خوراکی های حاوی کود و سموم شیمیایی تغذیه نکرده باشد و هیچ هورمون، آنتی بیوتیک یا داروی شیمیایی دیگری برای افزایش مقدار شیر یا حتی درمان به آن گاو تزریق نشده باشد.
● افسانه شماره ۷: شیر باعث ایجاد خلط و احساس گرفتگی گلو می شود
حس عجیب گلو
بافت نرم شیر ممکن است باعث غلیظ تر شدن آب دهان در ناحیه گلو شود و این موضوع موجب می شود که فرد احساس کند گلویش خلط آورده است اما در واقع نوشیدن شیر خلط آور نیست. تحقیقات انجام شده در مورد تفاوت های شیر گاو و شیر سویا نشان داده که این دو محصول از لحاظ ایجاد خلط یا احساس دهانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.
● افسانه شماره ۸: شیر بدون چربی نسبت به شیر پرچرب، کلسیم کمتری دارد
شیر کم چرب هم مفید است؟
تمام انواع شیر از جمله انواع بدون چربی، یک درصد چرب، ۲درصد چرب و پرچرب همگی یک میزان ویتامین و موادمعدنی از جمله کلسیم دارد. تنها فرق میان این شیرها در میزان چربی و کالری شان است. جداسازی چربی از شیر تاثیری روی مواد مغذی آن نمی گذارد. یادتان باشد استفاده از شیر بدون چربی و شیر کم چرب برای کودکان زیر ۲سال توصیه نمی شود
● افسانه شماره ۹: نوشیدن شیر باعث بلوغ زودرس دختران می شود
تا کنون هیچ مدرکی به دست نیامده است که ثابت کند نوشیدن شیر سن بلوغ را در دختران به جلو می اندازد. امروزه دختران نسبت به نسل های قبل در سنین پایین تری بالغ می شوند. دلیل این موضوع هنوز به طور کامل کشف نشده است. با این حال بسیاری از محققان اضافه وزن در نوجوانان را عامل بلوغ زودرس آنها می دانند. نوشیدن شیر باعث جلوگیری از اضافه وزن و بلوغ زودرس خواهد شد. شیر سرشار از کلسیم است و نباید از رژیم غذایی کودکان و نوجوانان حذف شود.
● افسانه شماره ۱۰: هموژنیزه کردن شیر خاصیت آن را کاهش می دهد
شیر خامه دار هم مفید است
هموژنیزه کردن فرایندی است که در آن ذرات چربی شیرشکسته شده و شیر حالتی یکدست پیدا می کند. معمولا در سطح شیر غیرهموژنیزه لایه ای از خامه ایجاد می شود. جالب است بدانید شیر بز به طور طبیعی هموژنیزه است. تاکنون ثابت نشده که میان شیر هموژنیزه و غیرهموژنیزه از لحاظ خاصیت شان تفاوتی وجود دارد.
مجله زندگی ایده آل

چگونه دستی سالم و زیبا داشته باشیم؟




بعد از صورت، دست هر فـردی قابـل رویت تـرین قسمت از بدن اوست. با این حال بیشتر ما مراقبتی که مناسب دست هایمان باشد، انجام نمی دهیم و نسبت به آن بی توجه هستیم درحالی که پوست ظریف و نازک پشت دست ها زودتر از پوست صورت نشانه های پیری را نشان می دهد...
بسیاری از خانم هایی که به طور مرتب کارهای خانه را انجام می دهند یا باغبانی و کشاورزی می کنند، بیشتر از سایرین دست هایشان در معرض آسیب دیدگی است. دست های این افراد به مرور زمان گذشته از خشک شدن و چروک خوردن، دچار لکه های تیره ای می شود. شاید بگویید چاره چیست؟ متخصصان پوست معتقدند که می توان با راه های ساده ای سلامت و زیبایی دست ها را تامین کرد و نگذاشت به راحتی این سلامت و زیبایی از دست برود. این مطلب نگاهی می اندازد به برخی از همین توصیه ها.

● لایه برداری از دست

شاید تا به حال فکر می کردید لایه برداری تنها برای پوست صورت مناسب است در حالی که اگر سری به داروخانه ها بزنید، می بینید لایه بردار هایی برای پوست دست هم ساخته شده است که می تواند دست را از شر سلول های مرده و تیره نجات دهد و آنها را شفاف و زیبا کند.

● ضدآفتاب زدن به دست

ببینید چقدر ساده دست هایمان را فراموش می کنیم در حالی که پوست دست ما هم بسیار در معرض آفتاب است. استفاده از ضدآفتاب مناسب و پوشاندن دست ها با آن به خصوص وقتی خارج از خانه هستید، بسیار مفید و حتی ضروری برای سلامت دست های شماست.

● مرطوب کننده مناسب دست

استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست دستی که دارید، می تواند دست شما را در مقابل بسیاری از آسیب ها بیمه کند. بهتر است همیشه مرطوب کننده ای همراه خود داشته باشید و بعد از شستن دست هایتان از آن استفاده کنید. یکی از مواردی که بسیاری وقت ها فراموش می شود زدن مرطوب کننده بر دست ها قبل از خواب است در حالی که پوست باید همیشه مرطوب باشد و در زمان خواب که آب به پوست دست شما نمی خورد، مرطو ب کننده کمک می کند تا پوست دست شما سالم بماند و شاداب! البته حتما قبل از استفاده از مرطوب کننده دست هایتان را بشویید حتی اگر فکر می کنید تمیز هستند.

● صابون مناسب دست

بسیاری از ما از مایع های بسیار قوی برای شستشو استفاده می کنیم در حالی که این مواد شوینده می توانند بیشترین ضرر را به دست ما بزنند پس علاوه بر اینکه دستکش به دست می کنید تا ظرف هایتان را بشویید حتما از مایع مناسب که خیلی قوی نیست استفاده کنید. این مورد را می توانید روی توضیحاتی که بر بدنه شوینده ها نوشته شده پیدا کنید.

● راه های طبیعی مراقبت از پوست دست

برای نرم کردن دست هایتان می توانید از روغن زیتون یا بادام استفاده کنید. این مواد بسیار کمک می کنند تا پوست نرم و لطیفی داشته باشید که به مرور زمان چروک نخورد، مخلوط روغن زیتون و چند قطره آبلیمو با نوک قاشق خامه، شیر و گلیسیرین هم می تواند به پوست دستتان جلا و نرمی بدهد، مخلوط آب پرتقال و عسل هم می تواند برای دست هایتان مفید باشد. اگر حوصله ساخت این مخلوط ها را ندارید باید بگوییم بسیاری کارخانه ها این کار را انجام داده اند. کرم های پرتقال و عسل و... را ساخته اند که البته ساده است اما هزینه دارد، مخلوط گلاب و گلیسیرین هم می تواند برای پوست دست شما مفید و مناسب باشد و در عین حال که آن را تمیز می کند با ورزش دادن دست سلول های مرده را هم کم کم مجبور به جابجایی می کند، آب خیار هم می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. شما می توانید به جای مخلوط گلیسیرین و گلاب از مخلوط آب خیار و گلاب برای شفاف و تمیز کردن دست هایتان استفاده کنید. شستن دست ها با سرکه و لیمو هم می تواند مناسب باشد. در یک ظرف آب، کمی سرکه و کمی آبلیمو بریزید و دست هایتان را در آن قرار دهید.

● پرهیز از ناخن جویدن

زیبایی دست در گروی زیبایی ناخن است و ناخن زیبا هم در دست های زیباست که بیشتر می درخشد پس جدا به زیبایی ناخن هایتان اهمیت بدهید، به هیچ وجه آنها را نجوید که این عادت بسیار زننده است و دست شما را بسیار زشت می کند. علاوه بر اینکه ناخن هایتان را می گیرید حتما آن را با سوهان نیز مرتب کنید. در ضمن زخم های دست و شکستگی ناخن هایتان را جدی بگیرید و سریع آنها را رفع کنید.

● بهترین روش سوهان زدن

خیلی از ما ناخن هایمان را سوهان می زنیم اما روش سوهان زدنمان درست نیست زیرا باید تنها در یک مسیر به ناخن سوهان زده شود نه اینکه از راست به چپ یا از چپ به راست، بعد از اینکه به دست هایتان مرطوب کننده یا روغن زدید چند دقیقه آن را با هم ماساژ دهید. ماساژدادن دست نه تنها خستگی آن را رفع می کند بلکه به جذب مرطوب کننده هم کمک می کند، قرار دادن دست ها در آب ولرمی که کمی نمک یا شکر به آن اضافه کرده اید، هم می تواند خستگی را از دست شما بگیرد، برای تمیز کردن دست هایتان لیف مجزا و نرمی تهیه کنید و به غیر از مواردی که به حمام می روید روزی یک بار دست هایتان خصوصا میان انگشت هایتان را با آن بشویید.
منبع: Health
ترجمه:گیتی حکی
روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )

اگر لپ تاپ دارید، حتما بخوانید



▪ وارد آوردن ضربه به لپ تاپ، می تواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زیر دستگاه، ضربه وارد نشود.
▪ دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند آب، چای، قهوه و … حساس و آسیب پذیر است.
▪ توجه داشته باشید که اگر پریزهای تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد، احتمال اتصال دو شاخه مودم دستگاه، به پریز برق بسیار زیاد است. باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد چه روشن، بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت. برای جلوگیری از این حادثه، می توانید از دوشاخه های آنتی شوک برق، استفاده نمایید که در دسترس و بسیار ارزان هستند.
▪ درب درایو، بسیار آسیب پذیر است. پس با ملایمت با آن برخورد کنید و ضمناً توجه داشته باشید که پس از استفاده، بلافاصله آن را ببندید.
▪ در موقع بستن در لپ تاپ، دقت داشته باشید که هیچ گونه شیئی مابین LCD و صفحه کلید قرار نداشته باشد، زیرا باعث شکستن LCD می گردد.
▪ بهتراست چنانچه از سی دی و دی وی دی استفاده زیاد و طولانی مدت می نمایید (مثلاً دیدن فیلم و یا شنیدن موسیقی)، آنها را بر روی هارددیسک کپی کنید. در این صورت درایو شما در کوتاه مدت مستهلک نخواهد شد.
▪ صفحه نمایشگر لپ تاپ بسیار حساس است، بنابراین هرگز و تحت هیچ شرایطی، به منظور صیقل دادن آن، یا لکه زدایی آن، به طور مستقیم هیچگونه مایعی را (از جمله الکل، استون، ادکلن و …) به روی صفحه آن نپاشید.
▪ هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصاً درون اتومبیل یا مکان های بسته) قرار ندهید.

● محل استقرار دستگاه

▪ دستگاه را بر روی سطوح پرزدار، مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت، به طور جدی دور نگه دارید.
بهتراست دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قرار دهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم می شود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند)، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر هستند و یا بعضی از میزهایی که سطوح رنگی حساس دارند، ممکن است آسیب ببینند.
▪ هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمایید که دریچه های عبور هوا در لپ تاپ، پوشانده نشوند.

● شارژ و نگهداری از باتری لپ تاپ

▪ در صورت خراب شدن باطری لپ تاپ (سقوط یا ضربه)، تهیه یدکی اصل و استاندارد آن مشکل بوده و ضمناً قیمت بالایی دارد. لذا در مراقبت از آن باید بسیار کوشا باشید.
▪ توصیه می شود پس از خرید لپ تاپ، قبل از هر چیز دستگاه را به صورت خاموش، بیش از ۱۰ساعت به برق متصل کنید تا باطری آن کاملاً شارژ شود. نگران نباشید، زیرا در صورت شارژ کامل به طور اتوماتیک، عمل شارژ متوقف خواهد شد. اما رعایت این موضوع در افزایش طول عمر باطری لپ تاپ، موثر است.
▪ پس از شارژ اولیه، می توانید هر زمان که خواستید دستگاه را به برق متصل کنید تا عمل شارژ انجام شود. توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باطری به زیر ۱۰% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله، حتماً آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود. بدینوسیله فشار کمتری در حین عملیات شارژ، به باطری وارد می شود.
▪ اگر مدت زمان زیادی قرار است که لپ تاپ، در جایی ثابت بماند و دائم به برق متصل باشد، توصیه می شود که باطری آن در حالتی که به میزان حداقل ۱/۳(یک سوم) شارژ داشته باشد، از دستگاه خارج شود و در محل خشک و در دمای ۰ تا ۳۰+ درجه سانتی گراد، خارج از لپ تاپ، نگهداری شود.
▪ برای اتصال شارژ به لپ تاپ، بهتر است ابتدا DC Jack را به لپ تاپ، سپس کابل برق را به شارژر و در انتها دو شاخه کابل را به پریز برق متصل نمایید.
▪ همچنین توصیه می شود در Windows، آیتم Energy Saving را فعال نمایید، تا طول عمر باطری اضافه شود.

● درایوها

▪ لنز یا Optic درایوها بسیار حساس می باشد. فراموش نکنید که این لنزها برای خواندن سی دی و دی وی دی های اصل طراحی شده است. بنابراین اصراری در خواندن هر گونه DVD/CD که به صورت غیر استاندارد و روی سی دی و دی وی دی های خام نامرغوب کپی شده، نداشته باشید. ضمناً اگر از لپ تاپ خود برای رایت استفاده می کنید، دقت داشته باشید که فرآیند کپی کردن نباید به صورت پیاپی و در دفعات زیاد انجام شود. حتماً بین هر بار کپی کردن، به لپ تاپ خود، زمان استراحت بدهید.
▪ اگر از درایو دستگاه خود استفاده نمی کنید، سی دی و دی وی دی را از آن خارج کنید و به خصوص در هنگام حمل آن، هرگز CD/DVD در داخل درایو جا نماند که این موضوع می تواند به درایو آسیب جدی وارد کند.

● صفحه نمایش و صفحه کلید

▪ برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.
▪ برای پاک کردن صفخه کلید، از هیچ گونه اسپری (حتی خشک) استفاده نکنید.
▪ دقت کنید نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید، به سرعت موجب خراب شدن و یا حداقل، کاهش کارآیی صفحه کلید می شود.
▪ در صورتی که تصادفاً مایعی روی دستگاه شما ریخت، سریعاً آن را خاموش و باتری را جدا کنید. سپس، آن را با دمیدن باد سرد، خشک کرده، و در اولین فرصت به مرکز خدمات مراجعه کنید. (روشن کردن دستگاه در این وضعیت و حتی به بهانه آزمایش کارکرد آن، ممکن است سبب بروز خسارات جدی و جبران ناشدنی شود.)

● چند نکته درباره نگهداری از آداپتور

▪ تحت هیچ شرایطی، آداپتور لپ تاپ را به هیچ دستگاه دیگری متصل نکنید.
▪ بر روی سیم آداپتور، هیچ جسم سنگینی قرار ندهید و روی آن نایستید. همچنین سیم آداپتور را در مسیر رفت و آمد قرار ندهید.
▪ برای جدا کردن آداپتور از برق، سیم آداپتور را نکشید و فقط از دو شاخه بکشید.
▪ توجه داشته باشید برای ارتباط برق با آداپتور، از سیم بلند استفاده نشود.