شاید تاکنون اقدام به برنامه ریزی های زیادی کرده باشید و اتفاقا در پاره ای از موارد هم موفق بوده اید اما در نهایت با برنامه شما به شکست محکوم بوده است یا نتیجه اکتسابی شما منطبق بر فعالیت های شما نبوده است. می دانید چرا؟ شما برای موفقیت در هر کاری نیاز به دانستن اطلاعات لازم برای انجام آن کار و استفاده از تجربیات مثبت دیگران دارید.
شاید تاکنون اقدام به برنامه ریزی های زیادی کرده باشید و اتفاقا در پاره ای از موارد هم موفق بوده اید اما در نهایت با برنامه شما به شکست محکوم بوده است یا نتیجه اکتسابی شما منطبق بر فعالیت های شما نبوده است. می دانید چرا؟ شما برای موفقیت در هر کاری نیاز به دانستن اطلاعات لازم برای انجام آن کار و استفاده از تجربیات مثبت دیگران دارید.
این که برنامه ریزی های شما هر بار با شکست مواجه شده است، چیز غیرمنتظره ای نبوده است بر عکس داشتن این توقع که شما بدون دانستن مبانی اقدام به برنامه ریزی کرده اید و حتما هم موفق خواهید بود، امری است غیر طبیعی بنابراین برای تدوین یک برنامه جامع ابتدا باید به یک سری اصول توجه کنید که عبارتند از:
۱) برنامه ریزی باید منطبق بر واقعیت باشد:
در برخی اوقات مشاهده می شود دانش آموزان برخلاف آنچه واقعی است، اقدام به برنامه ریزی می کنند به طور مثال یک دانش آموز در طول هفته فقط برای مطالعه مفید ٣٠ ساعت زمان دارد اما هنگام برنامه ریزی ٤٠ یا ٤٥ ساعت برنامه ریزی تدوین می کند. این دقیقا اولین حلقه از زنجیر موفقیت در اجرای برنامه ریزی است که اگر به آن توجه شود، موجب موفقیت و بی توجی به آن باعث شکست در برنامه ها خواهد شد.