۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

چطور صورت خود را بشوییم؟



چه پوست شما خشک، باشد چه حساس و چه چرب، با فراورده های و توصیه های گوناگونی برای تمیز کردن صورت مواجه هستید. در چنین وضعیتی اینکه چند وقت به چند وقت باید صورت را شست و اینکه از چه موادی باید استفاده کرد، ممکن است گیج کننده باشد.
اما بهترین و مفیدترترین روش برای شست وشوی صورت کدام است؟ این یکی از سوالاتی است که برای خانم های زیادی مطرح است و جواب های درست و غلط زیادی هم به آنها داده می شود. امروزه متداول است که استفاده از لوسیون های گیاهی یا شیمیایی را به افراد برای شست وشوی پوست صورتشان توصیه می کنند و البته خیلی ها هم به روال سابق از صابون معمولی برای شست وشو و تمیزی پوست خود استفاده می کنند و تا به حال دچار هیچ عارضه ای هم نشده اند. این یک راز نیست درواقع یک تشخیص درست از سوی شما یا پزشک زیبایی شماست که بگوید نوع پوست شما کدام یک از ۳ حالت چرب، خشک و نرمال است و شما باید کدام شیوه را برای شست وشوی پوست خود انتخاب کنید.

با تخم مرغ خودتان را لاغر کنید!


متخصصان عقیده دارند مصرف یک عدد تخم مرغ بهترین راه برای آغاز یک روز خوب است زیرا فرد را از مصرف کالری ناخواسته منصرف می کند. 
متخصصان دانشگاه سوری در بریتانیا تاکید دارند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه تمایل فرد را در دریافت کالری در وعده ناهار و شام کاهش می دهد.

مصرف تخم مرغ به طور کلی تمایل فرد برای خوردن میان وعده هایی نظیر بیسکویت، کیک و شکلات را کاهش می دهد.

متخصصان با کشف این که خوردن تخم مرغ احساس سیری را برای مدت طولانی تر دوام بخشیده و تمایل به کسب کالری مازاد را کم می کند بر شواهد گذشته مبنی بر اینکه تخم مرغ در کاهش وزن نقش دارد مهر تایید زدند.

با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید



فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن ها را مصرف کنید.
قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن ها را برملا می کنیم و اطلاعاتی به شما می دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.

● فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟
باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می شوند تأثیر اندکی روی لاغری می گذارند.
در مورد قرص های سبوس ( سبوس برنج، سبوس گندم ) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می برند. در واقع تأثیر لاغری آن ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.

آبرسانی به پوست؛ چرا، چقدر، چگونه؟




از آنجا که پوست بیرونی ترین اندام بدن و با قسمت های مختلفی در تماس است، توجه به سلامت آن از اولویت هاست. امروزه بیشتر خانم ها به جوانی، شادابی و زیبایی پوستشان بیشتر از گذشته اهمیت می دهند...

یکی از روش های شاداب کردن پوست، آبرسانی است که این کار بیشتر در آرایشگاه ها انجام می شود. اغلب آرایشگران معتقدند آبرسانی به پوست برای هر پوستی و هر سنی بدون ضرر است و باتوجه به نوع هر پوست، می شود روش های مختلفی برای این کار انتخاب کرد. آنها می گویند آبرسانی به ترمیم، جرم گیری، پاکسازی، لایه برداری و... کمک می کند. بعضی از آرایشگران انجام این اقدام را هفته ای ۴ بار، برخی هفته ای یک بار و برخی هم سالی یک بار پیشنهاد می کنند. حتی عده ای پیشنهاد می کنند هرکس خودش مواد آبرسان را از داروخانه تهیه و در منزل استفاده کند. با آقای دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مورد صحبت کردیم.

ورود خانم ها، ممنوع!





پرونده ای درباره سلامت مردان؛ به بهانه روز پدر


کوه خانه است قامتش؛ فرقی نمی کند بلند باشد یا کوتاه. تکیه گاه است حضورش هرچند اگر جای این حضور به اندازه بوسه ای باشد شبانه بر پیشانی خواب زده کودکانش....

کوه خانه است پدر و پانزدهم خرداد مصادف با ۱۳ رجب و روز میلاد حضرت علی ابن ابیطالب سال هاست به نامش گره خورده است؛ به نام پدر...

به بهانه این روز نگاهی داشتیم به واژه پدر؛ به سلامت جسمی و روانی اش که می خوانیم.

● واژه «پـدر» از کـجـا آمـد؟

شکی در این نیست که ریشه کلمه پدر از زبان های هند و اروپایی گرفته شده و با واژه پدر در زبان های دیگر که آنها هم ریشه هند و اروپایی دارند، دارای ارتباط و اشتراک است. به طور مثال فرانسوی ها به پدر می گویند پِر (père)؛ انگلیسی ها می گویند «فادر» (father) و ما می گوییم «پدر» که این واژه را از هیچ زبان دیگری قرض نگرفته ایم یعنی از زبان های دیگر وارد زبان ما نشده است. حتی در زبان پهلوی به پدر pit یا pitar می گفته اند و به پسر pus یا pusar.

بابا؛ در مورد کلمه بابا نمی توان با این قطعیت گفت که ریشه اش در زبان خود ما بوده و کلمه ای وارداتی نیست. اما به نظر می رسد اصالتا واژه ای فارسی باشد و ریشه آن حتی به زبان پهلوی و فارسی باستان برسد. در فرهنگ معین هم آمده است که «باب» همان «بابا» و «بابو» و به معنی «پدر» فارسی و «اَب» عربی است. فردوسی بزرگ نیز گفته است:

سدیگر بپرسیدش افراسیاب /از ایران و از شهر و از مام و باب. در گویش سیستانی، گویش مردمان هم ولایت من، به پدر می گویند «بَ بو» اما ما در خانواده مان به پدرمان «بَ بو» نمی گفتیم و او را «آقا» صدا می زدیم. در واقع سنت های زبانی، فرهنگی و اجتماعی محیط به ما اجازه نمی داد او را به گویش زبانمان بخوانیم چرا که خانواده مان سید بود و متفاوت از بقیه طبقات و رسم بر این شده بود که مردم سید را «آقا» صدا بزنند چه همسایگان و اطرافیان و چه ما که فرزندان خانه «بَ بو» بودیم. بر همین اساس دیگران مادرشان را «موکه» خطاب می کردند و ما «نَ نه» چون ایشان هم گو اینکه سید نبودند؛ حداقل همسر سید بودند و به همین علت باید با عنوانی به اصطلاح بالاتر از «موکه»ی بقیه مردم نامیده می شدند.

من هزاران بار کلمات «بَ?بو» و «موکه» را از زبان دیگران شنیده ام اما یک بار هم پدر و مادرم را با این عناوین صدا نزده ام. الان که به گذشته نگاه می کنم، می بینم کلمه ای که من و خواهر و برادرهایم برای پدرمان به کار می بردیم –آقا بار عاطفی «بَ بو» را نداشت اما در دنیای کودکی این کاستی را نمی دیدم و حتی شاید از اینکه به لحاظ طبقاتی از دیگران جدا می شدم، در ته دل کودکانه ام خوشحال هم بودم اما حالا طور دیگری حرف می زنم و جور دیگری احساس می کنم. امروز فرزندانم مرا «بابا» صدا می کنند مثل خیلی های دیگر و من از این بابت خرسند و خوشحالم. پس اگر درست باشد که هریک از ما در خانه زبان زندگی می کنیم، باید بگویم که من نیز برخلاف نوجوانی، خود را همخانه مردمم می دانم. زبان به راستی آینه اندیشه و تفکر ما و نمایشگر بخش مهمی از هویت فرهنگی و اجتماعی ماست. کودکی من سرشته با گویش سیستانی گذشت اما بزرگسالی ام با دست روزگار به فارسی معیار که همان زبان رایج تهرونی رادیو و تلویزیون باشد، آمیخته شد اما می خواهم بگویم هنوز که هنوز است، هر وقت پدر و مادرم را به خواب می بینم، با گویش سیستانی با آنها حرف می زنم. سیستانی می خندم، سیستانی آه می کشم و سیستانی گریه می کنم.

۱۲ خـوراکـی ضـروری بـرای آقـایـان



از گوشت قرمز و شکلات تلخ تا توت فرنگی و قهوه
امروز با شما آقایان عزیز هستیم؛ هنگامی که رژیم غذایی تان را تغییر می دهید، باید از خوراکی هایی استفاده کنید که ابتلا به بیماری های مختلف را به تعویق اندازند...

اگر میوه، سبزی، گوشت قرمز، قهوه، توت فرنگی و ... بخورید، احتمال به خطر افتادن سلامتتان کم می شود. دانشمندان باور دارند اضافه کردن ۱۲ ماده غذایی باعث حفظ تندرستی مردان خواهد شد.

▪ گوشت قرمز: پروفسور لسلی بونکی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه لیورپول می گوید: «خوردن گوشت قرمز برای مردان مفید است. این گوشت، پروتئین و «لوسین» نوعی اسیدآمینه – دارد که به رشد عضلات کمک زیادی می کند.»

چرا کار رضا داوود نژاد به پیوند کبد کشید؟



اطلاعات موثقی از پرونده پزشکی رضا داوودنژاد منتشر نشده اما شاید با تحلیل تشخیص افتراقی های مطرح بشود به نتیجه رسید.
درست همان روزهایی که می توانست سوپراستار تناسب اندام باشد، همان روزهایی که همه از دیدن هیبت جدید رضا داوودنژاد در سریال «فراموشی» در شبکه ۵ شگفت زده شده بودند، همان روزهایی که در پاسخ به سؤال تکراری «چطور لاغر شدی؟» لبخند می زد و می گفت: «با رژیم غذایی و ورزش سخت!»، ناگهان خبری رسید عجیب: رضا داوودنژاد در بیمارستان بستری شد. چند روز اول کسی جدی نگرفت. شایع شد که دلیل بستری اش « ضعف ناشی از رژیم سنگین غذایی» است. اما بعد، خبر وحشتناکی رسید: رضا داوودنژاد ۳۲ ساله، پسر علیرضا داوودنژاد، فیلمساز مشهور، دچار نارسایی کبد شده و نیازمند پیوند کبد است.

چه اتفاقی افتاده بود؟ هنوز هم کسی دقیقا نمی داند. پزشکان معالج او رسما گفته اند حق ندارند درباره علت بیماری او چیزی بگویند. خانواده اش ترجیح می دهند تقصیر را به گردن عوارض رژیم و داروهای لاغری بیندازند. شاید تا زمانی که این صفحات را می خوانید اطلاعات دقیق تری منتشر شده باشد اما این مطلب قصد دارد فرضیه های مختلف را بررسی کند. شاید بعد از اینکه این مطلب را خواندید خودتان بتوانید درباره آنچه گفته می شود و می شنوید، بهتر قضاوت کنید.

۸ روش عجیب برای کاهش وزن



اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از تکنیک های لاغری ناامید شده اید، با بکار بستن صحیح این هشت راه کار، می توانید به نتایج مفیدی دست پیدا کنید.
بسیاری از ما ممکن است تاکنون بیشتر روش های کم کردن وزن را امتحان کرده اما نتیجه دلخواه را نگرفته باشیم.

سایت اینترنتی کواتر – بورنز در یک مقاله جدید هشت روش عجیب یا به عبارت دیگر هشت حقه موثر را برای کمک به لاغر شدن ارائه کرده و توصیه می کند که اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از تکنیک های لاغری ناامید شده اید، با بکار بستن صحیح این هشت راه کار، می توانید به نتایج مفیدی دست پیدا کنید. این راه کارها عبارتند از:

۱. با دستی که معمولا با آن کار می کنید، غذا نخورید. در یک مطالعه جدید و جالب کارشناسان تغذیه روش مقابله ساده ای را برای مواقعی که بدون توجه به مقدار غذا مشغول به خوردن می شوید، ارائه کرده است. اغلب در مواقع تماشای تلویزیون یا فیلم غذا خوردن بدون توجه اتفاق می افتد. این کارشناسان توصیه می کنند فقط کافی است دستی را که با آن غذا می خورید، عوض کنید. حالا کمتر می خورید. پژوهشگران یک بسته پاپ کورن تازه یا پاپ کورن یک هفته مانده و سرد و مرطوب را به صورت تصادفی در دست علاقه مندان به فیلم و تلویزیون دادند. این افراد اغلب در حین تماشای فیلم تمام پاپ کورنها را چه تازه و چه مانده، تا آخر خوردند. اما در آزمایشی دیگر، متخصصان دریافتند که وقتی از افراد خواسته شد برای خوردن از دست دیگرشان استفاده کنند مقدار پاپ کورنی که خوردند تا ۳۰ دردصد کاهش پیدا کرد.

۲. موقع خوردن به آینه نگاه کنید. در حال خوردن غذا مقابل یک آینه بنشینید. در یک بررسی جدید معلوم شده است که وقتی مردم هنگام خوردن، تصویر خود را در آینه تماشا می کنند، مصرف غذاهای پرکالری مثل پنیر خامه ای پرچرب تا حدود یک سوم کاهش پیدا می کند. علت این امر احتمالا این است که وقتی خود را در حال خوردن می بینند، رژیم و اهداف سلامتی را به یاد می آورند.

۳. رنگ فضای غذاخوری را آبی کنید. از ظرفهایی به رنگ آبی، دستمال سفره آبی، رومیزی آبی، حتی نقاشی های آبی در دیوارهای اتاق غذاخوری یا لامپهای آبی استفاده کنید. طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۶۶ میلادی از سوی دکتر وال جونز، شرکت کنندگان در جشنی که در اتاقی با لامپهای آبی برگزار شده بود ۳۳ درصد کمتر از خوراکی های موجود در میهمانی خوردند. علت این امر احتمالا این است که در ذهن ما، رنگ آبی با غذاهای مسموم و کپک زده همراه است، پس ناخودآگاه کمتر می خوریم. از سوی دیگر رنگهای زرد و قرمز تاثیر برعکس دارند. به همین دلیل است که رستورانهای فست فود از رنگهای اشتها آور و محرک استفاده می کنند. پس شما هم از این حقه های ساده استفاده کنید تا رژیم خود را حفظ کنید.

۴. بو بکشید. بو کشیدن موز، سیب یا نعنا در کم کردن وزن موثر هستند. در یک مطالعه جدید از سوی موسسه مطالعاتی و درمانی «اسمل اند تیست» در شیکاگو از ۳۰۰۰ داوطلب درخواست شد تا این روش را آزمایش کنند. بررسی تایید کرد این افراد هر چه بیشتر رایحه ها را بو کردند، وزن بیشتری از دست دادند به طوری که پس از شش ماه به طور متوسط ۱۳.۵ کیلوگرم وزن کم کردند. بعلاوه حتی برخی از داوطلبان توانستند تا هشت کیلوگرم در ماه وزن کم کنند. به نظر می رسد که با بو کشیدن مکرر، مغز فریب خورده و این احساس به وجود می آید که واقعا غذا خورده ایم.

۵. از عکس های داخل مجله های غذا استفاده کنید. عکس ها را نگه دارید و پیش از اینکه شروع به غذا خوردن کنید به آنها نگاه کنید. این کار باعث می شود ولع تان نسبت به خوردن غذا کاهش پیدا کند.

۶. در سکوت غذا بخورید. مطالعات نشان داده است که خوردن در محیط پرسروصدا باعث می شود سریعترغذا بخوریم به طوری که مغز ما گاهی اوقات نمی داند سیر شده ایم و در نتیجه بیش از حد غذا می خوریم. این دلیل خوبی است برای اینکه در طول غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنیم. بر اساس این مطالعه افرادی که به دلیل تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر در حین غذا خوردن حواسشان پرت می شود در مقایسه با افرادی که در هر وعده غذایی حواسشان به غذایشان است، احتمال اینکه در طی روز بیشتر میان وعده بخورند، افزایش پیدا می کند.

۷. هنگام شام لباسهای تنگ بپوشید. معمولا مردم تمایل دارند وقتی که چند کیلو اضافه وزن پیدا می کنند لباسهای گشادتر و راحت تر بپوشند اما متخصصان تغذیه می گویند اگرهنگام غذا خوردن لباسهای تنگ بپوشیم شانس از دست دادن وزن اضافی بیشتر می شود. در این روش اگر شروع به پرخوری کنیم لباس به ما یادآوری می کند که بیشتر از این نمی توانیم بخوریم. همچنین می توانید در آشپزخانه یک شلوار تنگ آویزان کنید تا انگیزه کاهش وزن را به شما یادآوری کند.

۸. رژیم خمیر دندان بگیرید. به جای دسر شیرین بعد از غذا، دندانهایتان را با خمیردندان با طعم نعناع مسواک کنید. طعم نعناع علائمی به این مفهوم می فرستد که در این وعده غذایی سیر شده اید و به فرونشاندن هوس خوردن کمک می کند. به علاوه، طعم نعناع به خوبی با اکثر غذاها آمیخته نمی شود و بنابراین غذا طعم خوب خود را از دست می دهد، احساس تمیزی و تازگی دندانها بسیار لذت بخش است و گاز زدن شکلات یا شیرینی ها دیگر ارزش از دست دادن تمیزی دهان و دندان را نخواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا ( www.isna.ir )

۶ کار زنانه برای دیوانه کردن مردها!


چرا خانمها هر اتفاق کوچکی در زندگی را به بهانه ای برای گرفتن هدیه تبدیل میکنند. ما آقایان بعد از یک روز کاری عادی و کاملا خسته با تصور فقط یک شام ساده به منزل می آییم. اما صحنه ای را که با آن مواجه میشویم ما را شوکه میکند.
۱. ساگرد گرفتن برای هر چیز کوچکی

چرا خانمها هر اتفاق کوچکی در زندگی را به بهانه ای برای گرفتن هدیه تبدیل میکنند. ما آقایان بعد از یک روز کاری عادی و کاملا خسته با تصور فقط یک شام ساده به منزل می آییم. اما صحنه ای را که با آن مواجه میشویم ما را شوکه میکند. چه کار غلطی انجام دادهیم؟ آیا تولدش است؟ آیا تولد خودم است؟ نخیر، امروز سالگرد روزی است که برای اولین بار به یکدیگر نگاه کردیم. خانمهای عزیز لطفا دست بردارید. ما همینکه توانستیم روزهای قرارمان را به یاد داشته باشیم کلی هنر کرده ایم.

۲. پر کردن تخت از کوسن

اگر فکر میکنید که تخت برای خوابیدن است اشتباه میکنید. ما به امید یک خواب راحت به سمت تخت میرویم اما با کوهی از کوسنها که به صورت کاملا استراتژیک جایسازی شده اند مواجه میشویم، به نحوی که هیچ جایی برای خود ما وجود ندارد. ما به هیچکدام از کوسنهای قلبی شکل یا پرزداری که فقط باعث عدسه کردنمان میشود احتیاجی نداریم. فقط یک بالش ساده برای خوابیدن می خواهیم. لطفا این بیماری "اختلال کوسن وسواسی " را کنار بگذارید.

۳. پرسیدن مداوم جمله: به چی فکر میکنی؟

این یک روش کاملا کلاسیک زنانه است تا ما مردان را وادار به اعتراف کنند که در آن لحظه خاص به آنها فکر نمی کردیم. این سوال دقییقا در زمانی که از کنار هم بودن لذت میبریم و درست لحظه ای که اصلا انتظارش را نداریم مطرح می شود. این اتفاق آنقدر سریع می افتد که هیج زمانی برای فکر کردن نداریم و قبل از آنکه متوجه شویم متهم به فکر کردن به نامزد قبلیمان می شویم! این سوال روشی بسیار ظریف است تا به ما این پیام را برساند که ما حق داشتن افکار خصوصی را نداریم.

۴. گفتن جمله "خوبم" وقتی که ناراحت هستید.

همسرم در حالیکه من در حال تماشای فوتبال بودم جلوی تلوزیون ایستاده بود و به همین دلیل کمی بحثمان شد. از آن پس هرگونه مشکلی را که فکرش را بکنید به یادش آمده است. پرسیدم: خوبی؟ اما او همان جمله منفعل تهاجمی که معمولا با یک سکوت همراه می شود را گفت: خوبم!

اگر از چیزی ناراحت هستید آن را مستقیم بیان کنید تا ما هم بتوانیم آن را حل کنیم. البته راه بهتری هم وجود دارد: لطفا مشکلات را یکی یکی بازگو نکرده و بگذارید ما فوتبالمان را تماشا کنیم!

۵. بیش از حد احساساتی بودن

شما در مراسم ختم، مراسم عروسی، به خاطر فیلمهای شاد و غمگین گریه می کنید. ما مردها نمیدانیم در زمانیکه شما تمام پیراهن زیبا و اطو شده ما را با اشکهای خود خیس می کنید، چه کاری می توانیم انجام دهیم. اصلا این همه اشک را از کجا می آورید؟ به عقیده ما مردها، خانم ها می توانند در سال یک روز مخصوص گریه کردن داشته باشند. آنها میتوانند در این روز دور هم جمع شده و تمام ۲۴ ساعت را گریه کنند تا برای ۳۶۴ روز باقیمانده نرمال رفتار کنند.

۶. مداوم صحبت کردن

ما مردها شنیده ایم که خانمها روزانه حدود ۲۰.۰۰۰ کلمه صحبت می کنند. خوب برای ما قابل درک است که این وظیفه روزانه باید حتما انجام شود. اما چرا همیشه در بدترین زمان ممکن این کار را میکنید؟ مثلا همسر من، درتمام طول آن مهمانی خانوادگی که واقعا باید صحبت می کرد و آن سکوت اذیت کننده را می شکست ساکت بود و درست زمانیکه من و دوستانم در میانه یک بازی بسیار هیجان انگیز بودیم شروع به تعریف کردن از نحوه نشستن گربه همسایه کنار بوته گل رز کرد! عذاب آورترین قسمت ماجرا اینجا بود که او داشت به طور مفصل راجع به صاحب گربه که در سو پرمارکت سر خیابان مشغول به کار بود صحبت می کرد. خانمهای عزیز، لطفا زمان مناسب برای صحبت کردن را تشخیص دهید و لطفا فقط اصل کلام را بیان کنید.

مجله اینترنتی برترین ها ( www.bartarinha.ir )

میترا حجار، رامبد جوان و همسرش در یک اکران خصوصی/عکس


فیلم سینمایی «نارنجی پوش» داریوش مهرجویی با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون به نفع کودکان نیازمند در تالار ایوان شمس روی پرده رفت.
فیلم سینمایی «نارنجی پوش» داریوش مهرجویی با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون به نفع کودکان نیازمند در تالار ایوان شمس روی پرده رفت.

این نمایش خصوصی با هدف حمایت از دانش آموزان با استعداد نیازمند تحت حمایت بنیاد کودک برگزار شد و عواید حاصل از این اکران به این دانش آموزان اهدا می شود.