۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

چگونه می توانیم موفق شویم



   
«واشینگتن ایروینگ» می گوید: متفکرین بزرگ هدفمند هستند و دیگران آرزومند.

ـ چنانچه سرگذشت افراد بزرگی را که بر ناتوانی ها و مشکلات فائق آمده اند مطالعه کنیم، به این نتیجه می رسیم که موفقیت آنان نتیجه آتش اشتیاقی بوده که به عنوان نیروی محرکه ای آنان را به پیش رانده است.

آن ها در زندگی اهدافی داشته و به توان خود برای رسیدن به آن ها باور داشته و با تمامی معضلات پیش رویشان بر آن ها فائق آمده اند و به پیروزی رسیده اند.

راز آرامش درون چیست؟

 
   
راز آرامش درون در این است که دلت همیشه شاد باشد، حتی هنگامی که دیگران عبوس هستند.

۱. راز آرامش درون خویشتنداری است، انرژیهای خود را پراکنده نکن، بلکه آنها را تحت نظر داشته باش و به طرز مفیدی هدایتشان کن.

۲. راز آرامش درون در این است که هر کاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی.

۳. راز آرامش درون در زمان حال زندگی کردن است، ... گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن.

۴. راز آرامش درون در آسایش درون است، یعنی آسایش جسمانی ، عاطفی ذهنی و معنوی.

۵. راز آرامش درون در دل نبستن است، این را بدان که در حقیقت هیچ چیز و هیچ کس به تو تعلق ندارد.

در مصاحبه شغلی از این پاسخ ها بپرهیزید

  
   
وقنی کارفرما با ما تماس می گیرد و قرار مصاحبه می گذارد، احساسات مختلفی همزمان به سراغمان می آیند. هم خوشحال می شویم، هم احساس آرامش می کنیم و هم مضطرب می شویم. یکی از راه های مبارزه با این استرس ها و هیجانات، آمادگی کامل برای جلسه مصاحبه است. بدین منظور، سعی کنید سوالاتی را که احتمالاً در این جلسه مطرح خواهد شد پیش بینی و خود را برای پاسخ به آنها آماده کنید. اگرچه گاهی سوالات زیرکانه یا گیج کننده هستند، ولی بیشتر اوقات کارفرمایان پرسش های کلیشه ای و روشنی می پرسند که با هدف شناخت شخصیت و توانایی شما پرسیده می شود. در اینجا ۴ سوال رایج و چگونگی پاسخ به آنها معرفی می شود.

۱. "بسیار خب، از خودتان بیشتر بگویید."
برای پاسخگویی به این پرسش، لازم است خلاصه ای ۲ تا ۳ دقیقه ای از سوابق حرفه ایتان آماده کنید و قبل از مصاحبه آن را با صدای بلند تمرین کنید. مراقب باشید همه نکاتی که مطرح می کنید به شغل موردنظرتان مربوط باشند و از گفتن چیزهایی که ارتباطی با این شغل ندارند بپرهیزید. همچنین از دادن اطلاعات بیش از حد خود داری کنید.

همسران خوشبخت چگونه اند؟


   
گفتگوی همسران حکم سوپاپ اطمینانی را دارد که می تواند رابطه آنها را از استرس و خشم های ابراز نشده حفظ کند. این گفتگوها لازم نیست حتما درباره مسائل مهم زندگی باشد. آنچه مهم است، حفظ ارتباط کلامی شما دو نفر است که می تواند شما را به یکدیگر نزدیک کند. جالب است بدانید که در حدود ۷۹ درصد از گفتگو ها در مورد مسائل جزیی و روزمره زندگی است و تنها در حدود ۱۰ درصد را مسائل مهم تر و ایده های بزرگ تشکیل می دهند.

عادت هایی که سبب تخریب سلول های مغزی می شوند


   
هرچند برخی از این رفتارها در زندگی مدرن امروزی عادی به نظر می رسند اما در واقع بدون اینکه خودمان متوجه شویم موجب تخریب سلول های مغز می شوند و به از کارافتادگی و در نهایت مرگ زودرس انسان می انجامند.

برخی از این عادتها و عوامل مضر برای مغز عبارتند از:


۱. نخوردن صبحانه: افرادی که صبحانه نمی خورند میزان قند خونشان بیش از حد معمول افت می کند. این امر باعث می شود که مواد مغذی به میزان کافی به مغز نرسد و سلول های مغزی تحلیل بروند.

۲. پرخوری: پرخوری در واقع موجب سفت شدن سرخرگ ها در مغز می شود که نتیجه آن کاهش قدرت ذهنی است.

۳. کشیدن سیگار: سیگار از چند جنبه بافت مغز را تحلیل می برد و از عوامل تشدید کننده خطر بروز آلزایمر است.

زبان عشق



   
استادی از شاگردانش پرسید: چرا ما وقتی عصبانی هستیم داد می زنیم؟ چرا مردم هنگامی که خشمگین هستند صدایشان را بلند می کنند و سر هم داد می کشند؟

شاگردان فکری کردند و یکی از آن ها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسردیمان را از دست می دهیم.
استاد پرسید: اینکه آرامشمان را از دست می دهیم درست است اما چرا با وجودی که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد می زنیم؟ آیا نمی توان با صدای ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامی که خشمگین هستیم داد می زنیم؟

۱۰ فایده شگفت انگیز لبخند زدن



 آدمها همیشه لبخند می زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند.    

آدمها همیشه لبخند می زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند.

در زیر به ۱۰ روشی که می توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می کنیم.

۱ تشویق دیگران برای اعتماد به شما

در دنیایی که همه فقط به فکر خودشان هستند، واقعاً به چه کسی می توان اعتماد کرد؟ یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخندهای واقعی پیام می فرستد که دیگران می توانند به ما اعتماد کرده و با ما همکاری کنند. کسانیکه لبخند می زنند معمولاً سخاوت و برونگرایی بیشتری دارند.

اقتصاددانان نیز تصور می کنند که لبخند ارزش ویژه ای دارد. در یک تحقیق که توسط شارلمان و همکاران (Scharlemann et al.) انجام گرفت، احتمال اینکه شرکت کننده ها به افرادیکه لبخند می زدند اعتماد کنند خیلی بیشتر از بقیه بود. این تحقیق مشخص کرد که لبخند تمایل افراد برای اعتماد کردن را تا ۱۰% افزایش می دهد.

با چین و چروک پوست چه کنیم؟



افزایش سن فقط یکی از علت های چین و چروک صورت است و عوامل دیگری نیز وجود دارد که می توانیم با رعایت کردن آنها از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنیم و پوستی زیبا داشته باشیم.    

ظاهر شدن چین و چروک در پوست صورت برای همه افراد به خصوص برای خانم ها نگران کننده است.

با گذشت هر دهه از عمر، بین ۶ تا ۱۰ درصد از ضخامت پوست کم می شود. چین های صورت معمولا از حدود ۳۰ سالگی ظاهر می شوند و با افزایش سن چروکیدگی پوست، نمایان تر می شود.

اما افزایش سن فقط یکی از علت های چین و چروک صورت است و عوامل دیگری نیز وجود دارد که می توانیم با رعایت کردن آنها از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنیم و پوستی زیبا داشته باشیم.

۲۰ عادتی که شما را چاق می کند



ایا فکر می کنید تنها خوردن چربی چاقتان می کند؟    


آیا فکر می کنید تنها خوردن چربی چاقتان می کند؟ پس لازم است برای آشنایی با عادات چاق کننده مقاله زیر را مطالعه کنید.

● اول/ خوردن محصولات کم چرب

خوردن چربی چاقتان نمی کند، همانطور که خوردن پول، پولدارتان نمی کند. سی سال پیش آمریکایی ها آمدند و براساس همین فکر که چربی عامل چاقیست، غذاهای خود را کم چرب یا بدون چربی درست کردند. اما آمارها امروز نشان از دوبرابر شدن چاقی بزرگسالان و سه برابر شدن چاقی کودکان دارد. چرا؟
چون:
۱ اکثر غذاهای کم چرب و یا بدون چربی برای حفظ طعم خود از افزودنی ها و شکر استفاده می کنند که در نتیجه کالری برابر همان غذاهای پرچرب پیدا می کنند. در نتیجه این کالریها هستند که چاقتان می کنند. یعنی غذاهای پرکالری! حالا فرقی نمی کند غذاهای پرکالری پر چرب باشند یا پرکربوهیدرات یا پرپروتئین! بنابراین کالری غذاهای خود را محدود کنید.

۲ غذاهای کم چرب و یا بدون چربی گرسنه ترتان می کنند و در نتیجه مجبور به پرخوری شده و در کل کالری بیشتری وارد بدنتان می کنید. چرا؟ چون این محصولات در عوض چربی های مضر خود کربوهیدرات های ساده ای دارند که سریع هضم و جذب بدن می شوند بنابراین قند خون سریع بالا می رود و بعد از مدت کوتاهی قند خون افت می کند و احساس گرسنگی نمایان می شود. مطالعات دانشگاه آلاباما در بیرمنگهام نشان داده است که سیرکنندگی وعده های غذایی با ۴۳% کربوهیدرات، بیشتر از وعده های دارای ۵۵% کربوهیدرات است. ویژگی دیگر وعده های کم کربوهیدرات، تاثیر کمتر آنها بر افت و خیز قندخون است.

۱۲ راز جالب که دخترها باید درمورد نامزدشان بدانند !!!




بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند ...    
اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید...

شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این ۱۲ نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

۱ مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند اما...


مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از نامزدتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

راز جـوان ماندن هنـدی ها چیست؟



پوست ناحیه دهان و اطراف چشم ظریف ترین و شکننده ترین پوست ها در برابر احساساتی مانند درد، استرس، اضطراب، خشم و حتی شادی است. به این ترتیب که با بروز هر یک از این حس ها بدن ما دگرگون می شود و این دگرگونی روی عضلات و پوست صورت نیز اثر می گذارد. در این حالت ممکن است ما به خاطر درد یا فشار عصبی ای که داریم اخم کنیم، چشم هایمان را جمع کنیم، لب ها را به هم فشار دهیم و در صورتی که این رویه به صورت عادت ثانویه برایمان درآید به نوعی به بروز زودهنگام چروک ها در اطراف لب و دهان کمک کنیم. در این شماره قصد داریم با معرفی برخی از طبیعی ترین محصولات ضد چروک که مخصوصا زنان هندی آنها را به کار می برند به شما نشان دهیم که چگونه می توانید به راحتی چند سال جوان تر به نظر برسید

● از بابونه و گریپ فروت ماسک بسازید

اگر می خواهید پوستی صاف، کشیده و عضلاتی محکم داشته باشید، بعد از هر بار شست وشوی صورت در طول روز از ترکیب این ۲ عصاره برای ماساژ استفاده کنید.

دقت کنید که میزان روغنی که برای ماساژ عضلات صورت استفاده می کنید به حدی باشد که پس از ماساژ چیزی از آن، روی صورت باقی نماند و همه آن جذب شود. برای این منظور بهتر است سر انگشتان خود را به این ترکیب آغشته کرده و عضلات صورت را ماساژ دهید. این ترکیب علاوه بر آنکه به افزایش سفتی عضلات صورت به ویژه گونه ها و عضلات پایین فک کمک می کند، مداومت در تکرار آن به از بین رفتن لک و کک نیز منجر می شود.

۷ درس از زندگی مهناز افشار به بهانه تولد ۳۵ سالگی اش

      
   
در اولین جشنواره فجری که بعد از سینمایی شدنش برگزار شد، «زرشک زرین» را از آن خود کرد و در آخرین جشنواره فجری که در آن شرکت کرد، «سیمرغ بلورین» را به خانه برد. مهناز افشار که با «شور عشق» اسمش بر سر زبان ها افتاد، حالا دیگر نقش ثابت فیلم های عامه پسند نیست؛ بلکه با کارنامه ای که در سال های اخیر برای خودش تدارک دیده، هم می تواند سرمشق بازیگران جوان تر باشد و هم الگویی برای ما که به بهانه های دیگری، از او درس بگیریم.

● از ضعیف تر ها حمایت می کند

اسفند ۱۳۸۶، مهناز افشار در حمایت از کودکان کار، بخشی از دستمزد یکی از فیلم های خود را به آموزش این کودکان هدیه کرد. مهناز افشار از کلاس های درس بچه هایی که به دلیل حضورش شاد و هیجان زده بودند بازدید کرد، ساعتی را پشت نیمکت های آنها نشست و شاخه ای گل و کارت تبریکی به مناسبت سال نو به کودکان هدیه داد. گرچه خیلی ها گمان می کنند حضور هنرمندان در این شرایط تنها تلاشی برای کسب شهرت بیشتر است اما مهناز افشار می گوید: «از نظر من این تنها گام اول است. کودکان باهوش و استعدادی که در این انجمن دیدم نیاز به حمایت بیشتر و مستمر دارند تا بتوانند با وجود اینکه متاسفانه مجبور به انجام کار و کسب درآمد هستند اما دست کم از پیشرفت تحصیلی هم بازنمانند و آینده بهتری برای خود بسازند.»

پس از حمام و استخر گوشتان را خشك نكنید


یك متخصص گوش، گلو و بینی گفت: پس از حمام و استخر گوش خود را به ویژه با گوش پاك كن خشك نكنید چرا كه خشك كردن گوش زمینه ابتلا به عفونت های قارچی كانال گوش خارجی را فراهم می كند.

دكتر علیرضا مصباحی در گفت وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» ایسنا، افزود: استفاده از گوش پاك كن را برای تمیز كردن گوش به هیچ عنوان توصیه نمی كنیم و تنها زمانی مصرف گوش پاك كن توجیه پذیر است كه قرار باشد دارویی مانند پماد در گوش استفاده شود.