۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

نرم افزارهایی برای کار بهینه



مرکز نرم افزاری اوبونتو، ابزار بسیار مناسبی برای دریافت و نصب نرم افزار است، بخصوص اگر به دنبال انجام کار باشید و بخواهید نرم افزارهایی در ارتباط با بهبود محیط کارمجازی خود نصب و استفاده کنید.

۱ ـ FocusWriter: برخلاف اغلب امکاناتی که یک نرم افزار واژه پرداز سنگین مانند LibreOffice Writer در اختیار قرار می دهد، بخش های زیادی در هر دسکتاپ وجود دارد که باعث حواس پرتی می شود. FocusWriter برای کسانی مناسب است که می خواهند پای سیستم بنشینند و تایپ کنند (داستان نویسی، ترجمه و...) و اتفاقاتی که در سیستم عامل رخ می دهد حواسشان را پرت نکند. برخلاف دیگر ابزارها، در این ابزار می توان به صورت Full Screen تایپ کرد. همچنین قابلیت تعویض Background این پردازنده اجازه می دهد پس زمینه ای مناسب و متمرکزکننده برای خود انتخاب کنید.

۲ ـ MyWake: ایده قرار دادن ساعت کوکی در سیستم عامل دسکتاپ کمی عجیب به نظر می رسد؛ اما وقتی به این نتیجه می رسید که باید زمان زیادی را صرف مدیریت کارهای خود بکنید، آن موقع خواب ماندن کمکی به انجام کارها نمی کند. نرم افزار MyWake زنگ های هشداردهنده ای دارد که آدم را از عمیق ترین خواب ها بیرون می کشد و پای سیستم می نشاند.

۳ ـ Planner: امروزه نتیجه بخشی پروژه ها نه تنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است، بلکه یک مهارت جدی به حساب می آید. به همین دلیل، بهتر است در پروژه های بزرگ از نرم افزارهای کمکی مثل Planner استفاده کنیم. مدیریت وظایف تا تولید گزارش های مرتبط با روند انجام کار یکی از قابلیت های این نرم افزار است.

۴ ـ Freeplane: مدیریت ذهن یکی از کارهای زمانبر در بخش تولید است. استفاده از نرم افزار صحیح، برای کنترل جریان ذهن و تمرکزگرایی در انجام کارها با کمک Freeplane ساده تر خواهد شد. این نرم افزار می تواند افکاری را که به دیگران مرتبط است دسته بندی کند و به یکدیگر ربط بدهد تا ایده ها و افکارتان واضح تر به نظر برسد.

۵ ـ Glom: مدیریت دیتابیس اگرچه چیز جدیدی نیست، اما استفاده ساده از دیتابیس در لینوکس، کار صددرصد نتیجه بخشی نبوده و با توجه به نرم افزار و مهارت لازم، بعضا با شکست مواجه شده است. Glom می خواهد این فضای خالی را پر کند. رابط کاربری ساده و گرافیک آن برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار مناسب است.

۶ ـ Pybliographer: رهگیری دیتابیس کتاب ها به زمان زیاد یا نرم افزار مناسب نیاز دارد. این نرم افزار قابلیت اتصال به LibreOffice را دارد، رابط کاربری اش ساده است و می توان برای مراجعه به منابع آموزشی از آن استفاده کرد.

۷ ـ gSTM: کسانی که با SSH خیلی سر و کار دارند، خوب می دانند ارتباط برقرار کردن با رایانه ها و سرورهای مختلف می تواند اندکی دشوار باشد. این ابزار گرافیکی می تواند از SSH استفاده کرده تا نرم افزارها را از طریق شبکه اجرا کند.

۸ ـ Liferea: خوراک های خبری برای عده بسیاری، یکی از بهترین تکنیک ها در وب به حساب می آید. نرم افزار فیدخوان Liferea یکی از بهترین نرم افزارهای خبرخوانی است که در وقت و هزینه صرفه جویی می کند.

۹ ـ WebHTTrack: هرچند استفاده از این نرم افزار روزمره نیست، اما گاهی اوقات که می خواهید کل اطلاعات یک وب سایت را دریافت کنید، بهترین گزینه به شمار می رود. خوشبختانه، WebHTTrack همه این کارها را از طریق یک رابط کاربری ساده انجام می دهد.

۱۰ ـ Unity Mail: اگر در رایانه تان با یک آدرس ایمیل کار می کنید، پس Unity Mail برای شما ساخته شده است. این ابزار دوست داشتنی که در محیط Unity اوبونتو خوب کار می کند، اطلاعات ایمیل را دریافت می کند.

۱۱ ـ UGet: در صورتی که در پروژه ای چند نفره مشغول به کار هستید، دریافت چندفایل به طور همزمان قاعدتا سرعت بیشتری به کارهایتان خواهد بخشید. این کارها را می توان با UGet انجام داد که در دانلود فایل ها به روش های مختلف قابلیت های زیادی دارد. از همه مهم تر، خود UGet به پیش نمایش فایل های دریافت شده نیز می پردازد.

۱۲ ـ Iptux: اغلب مسنجرها در شرکت ها یکی از بزرگ ترین دغدغه های امنیتی به شمار می رود، اما می توان با کمک Iptux، مسنجری استاندارد بین اعضای شرکت قرار داد تا کارهای درون شرکتی را بهتر و سریع تر انجام داد.

۱۳ ـ Giver: به طور کلی استفاده از Samba یا SSH برای اشتراک فایل بسیار کافی است؛ اما اگر بخواهید فایلی را با یک سیستم به اشتراک بگذارید که یکطرفه باشد، نرم افزار Giver این کار را براحتی انجام می دهد و نیازی به پیکربندی پیچیده تر شبکه ندارید.

۱۴ ـ Time Tracker: کلید یک روز موفق کاری، زمان بهینه مصرف شده در انجام آن کار است. با کمک نرم افزار رهگیر زمان Time Tracker، می توان زمان انجام یک کار روی پروژه ای خاص را به دقت اندازه گیری و میزان هزینه آن را استخراج کرد.

۱۵ ـ Kazam: گرفتن فیلم از صفحه دسکتاپ برای خیلی ها کار دشواری نیست، اما زمان زیادی خواهد برد. البته انجام این کار بهتر از توضیح های مداوم و حتی تکراری برای مشتریان است. Kazam یکی از نرم افزارهایی است که می تواند برای تولید نرم افزارهای آموزشی استفاده شود.

۱۶ ـ Wake On Plan: فرض کنید پیش از شروع کار، بخواهید رایانه خود را یک بار اسکن و هارد آن را چک کنید. نرم افزار Wake On Plan این کارها را بسادگی انجام می دهد و وقتی صبح سر کار می آیید، نرم افزارهای شما باز شده و آماده کار هستید.

۱۷ ـ SelfControl: حواس پرتی ها برای کسانی که کار خود را پشت رایانه انجام می دهند، گاهی به سختی قابل جبران است. Selfcontrol تمام وب سایت هایی که وقت شما را تلف می کنند، از قبل انتخاب کرده اید بلاک می کند و این تنظیمات را هیچ کس، حتی خود شما نیز نمی توانید حذف کنید، مگر زمانی که برای تمرکز تعیین کرده اید به پایان برسد.

۱۸ ـ APTonCD: همه رایانه ها به اینترنت پرسرعت، دسترسی ندارند. فرض کنید یک سیستم جدید به شبکه خود وارد کرده اید و می خواهید نرم افزارهای خود را به آن منتقل کنید. این کار نه تنها زمانبر است، بلکه به حوصله زیادی نیاز دارد. APTonCD از نرم افزارهای شما در سیستم اصلی کپی می گیرد و می توان آن را بدون استفاده از اینترنت، مستقیما در سیستم جدید نصب کرد.

۱۹ ـ Diodon Clipboard: مدیریت کلیپ بوردها برای کسانی که به دریافت اطلاعات از اینترنت می پردازند بسیار مهم است؛ چرا که اطلاعات با فرمت های مختلف را دریافت می کنند. ذخیره این اطلاعات در لحظه می تواند کار زمانبری باشد، اما با کمک Diodon می توانید تعداد زیادی از بخش ها را کپی کرده و بعدا به سر و سامان دادن به آن بیندیشید.

۲۰ ـ Scribes: ویرایشگرهای متنی قابل دسترس برای کاربران اوبونتو کم نیست، اما یکی از پرکاربردترین آنها Scribes است. این ابزار فوق العاده که سیستم پلاگین محور دارد، می تواند زبان های مختلف را تشخیص داده و متن را highlight کند.
محمدرضا قربانی
روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر