۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

قبل از صاف کردن موهایتان بخوانید



۱۲ پرسش و پاسخ درباره جنس موهای شما
در این دنیا هرکس هرچه داشته باشد، غصه آنچه ندارد می خورد. آنهایی که موی صاف دارند، می خواهند آن را فر کنند و آنهایی که موی فر دارند، آرزوی موی صاف را دارند...
اگر شما از گروه دوم هستید، این آزمون مناسب حال شماست.موی صاف این روزها طرفداران بیشتری دارد و خیلی ها به دنبال روشی هستند که موهای شان را کاملا صاف و ابریشمی کنند. در این زمینه آگهی های انواع برس ها، سشوار ها، اتوها و مواد شیمیایی را دیده ایم اما کدام یک کارکرد درستی دارند؟ این آزمون دانسته های شما را از روش های صاف کردن مو می سنجد.

● پرسش ها
۱. ایمن ترین روش صاف کردن موها چیست؟
الف. استفاده از مواد شیمیایی
ب. حرارت
ج. شامپو و مواد حالت دهنده
۲. موثرترین روش صاف کردن مو ها چیست؟
الف. استفاده از مواد شیمیایی
ب. حرارت
ج. شامپو و مواد حالت دهنده
۳. برخی مواد شیمیایی صاف کننده مو حاوی فرمالدهید هستند.
الف. صحیح ب. غلط
۴. مصرف محصولات حاوی آمینواسید موها را:
الف. در مدت زمان ۳۰ دقیقه یا کمتر صاف می کند.
ب. لَخت و سوزنی می کند.
ج. خالی از جعد و وِز می کند.
د. برای همیشه صاف می کند.
۵. اگر مواد شیمیایی صاف کننده مو به صورت غلط استفاده شوند:
الف. پوست سر می سوزد.
ب. موها می سوزند و می شکنند.
ج. فرد ریزش مو می گیرد.
د. تمام موارد
۶. مواد شیمیایی صاف کننده ای که در فرمول خود قلیا ندارند «No Lye» هیچ آسیبی به مو نمی رسانند.
الف. صحیح ب. غلط
۷. قبل از صاف کردن مو با موادشیمیایی:
الف. نباید موها یتان را به مدت ۶ ماه رنگ کرده باشید.
ب. باید با یک فرد ماهر در این زمینه مشورت کنید.
ج. باید به طور تخصصی موهایتان را نرم و ویتامینه کنید.
د. تمام موارد
۸. موادشیمیایی صاف کننده مو حداقل باید با چه تناوبی مصرف شوند؟
الف. هفته ای یک بار
ب. ماهی یک بار
ج. ۸ ۶ ماه یک بار
د. ۳ ماه یک بار
۹. یک برس سشوار خوب موها را کاملا صاف و از وز شدن آن جلوگیری می کند.
الف. صحیح ب. غلط
۱۰. برای صاف کردن مو با اتو باید:
الف. یک اتوی باکیفیت تهیه کرد.
ب. قبل از اتوکشیدن از اسپری یا سرم سیلیکونی استفاده کرد.
ج. باید دمای اتو را روی حداقل درجه ای که برای حالت دادن موی سر موثر است تنظیم کرد.
د. تمام موارد
۱۱. تنها راه از بین بردن موهای آسیب دیده کوتاه کردن آن است.
الف. صحیح ب. غلط
۱۲. استفاده از مواد شیمیایی صاف کننده موی سر برای خانم های باردار خطرناک است.
الف. صحیح ب. غلط

● پاسخ ها

۱. ج. تنها روشی که موهایتان را صاف می کند بدون اینکه آسیبی به آنها وارد کند، استفاده از شامپو های مخصوص و مواد حالت دهنده است. این محصولات می توانند وِز موها را از بین ببرند اما با استفاده از این مواد نباید انتظار داشته باشید که موهایتان مانند حالتی که بارها آن را سشوار می کشید، لَخت شوند.
۲. الف. شامپو، مواد حالت دهنده و حرارت ممکن است موهایتان را نرم و لطیف تر از حالت طبیعی خود کنند اما هیچ کدام از این روش ها تاثیر بلندمدتی که مواد شیمیایی روی موها می گذارند، ندارند.
۳. الف. تحقیقات نشان داده برخی محصولات کراتینی صاف کننده مو حاوی سطوح خطرناکی از فرمالدهید – یک ماده سرطان زا یا دیگر موادی که فرمالدهید را آزاد می کنند هستند. اثرات منفی قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی، خصوصا برای آرایشگران عبارت است از: تحریک چشم ها، سوزش، خارش، نارحتی های تنفسی، تهوع و استفراغ، بنابراین توصیه می کنیم هنگام خرید محصولات صاف کننده مو حتما برچسب مواد تشکیل دهنده هر محصول را بخوانید.
۴. ج. محصولات حاوی آمینواسید نسل جدید محصولات حالت دهنده و مراقبت کننده از موها هستند. این محصولات فرمالدهید یا آلدهید ندارند درنتیجه از سایر مواد شیمیایی صاف کننده مو ایمن تر هستند. در اثر مصرف محصولات حاوی آمینواسید موها به مدت ۶ ۳ ماه نرم، لطیف و بدون وز می شوند. این روش ۳ ۲ ساعت زمان می برد و باید در آرایشگاه توسط شخص ماهری انجام شود.
۵. د. اگر مواد شیمیایی صاف کننده مو به طور صحیح استفاده نشوند، پوست سر و موها را می سوزاند، موها از وسط می شکنند و در موارد نادر باعث ریزش مو می شوند.
۶. ب. مواد شیمیایی غیرقلیایی اگرچه به اندازه محصولاتی که پایه قلیایی دارند، تند و تیز نیستند اما همین مواد هم اگر با دقت استفاده نشوند، می توانند مو و پوست سر را از بین ببرند. قبل از استفاده تست حساسیت بدهید، مواد را به مدت طولانی روی سرتان نگذارید، بعد از مصرف مواد آنها را با شامپوی خنثی کننده بشویید، از فردی بخواهید هنگام مصرف این مواد کمکتان کند، قبل از استعمال مواد از ژل پترولیوم استفاده کنید.
۷. ب. موادشیمیایی می توانند موها را در معرض آسیب جدی قرار دهند پس قبل از مصرف این مواد حتما از فرد باتجربه ای که قبلا نوع به خصوص مورد نظر شما را مصرف کرده راهنمایی بگیرید.
۸. ج. این فاصله به نوع محصول مصرفی بستگی دارد.
۹. الف. برس بزرگ سرامیکی بیشترین اثر مطلوب و کمترین آسیب را به مو می رساند. برس هایی که از موی طبیعی گراز ساخته شده اند با استفاده از روغن پوست سر بدون نیاز به سشوار موها را صاف می کنند اما نرمی و لَختی حالتی که برس و سشوار را با هم استفاده می کنید، ندارند.
۱۰. د. دقت کنید که موهایتان قبل از اتو کشیدن کاملا خشک باشند.
۱۱. ب. کوتاه کردن آسان ترین راه درمان مویی است که آسیب حرارتی دیده است. می توان با شامپو یا نرم کننده های مخصوص رطوبت از دست رفته مو را به آن برگرداند.
۱۲. ب. از ترکیب های متعددی که در فرمول مواد صاف کننده موی سر استفاده می شوند، تنها تعداد کمی از آنها جذب سر می شوند و احتمال آسیب رساندن به جنین بسیار ناچیز است.
ترجمه:یاسمین ثریا
روزنامه سلامت 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر